فریدون یاوری در گفتگو با تابناک :
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت یعنی منطقه حفاظت شده بیستون، بوزین، ملخی، قلاجه، منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویزاز آذر ماه جاری شروع میشود.
کد خبر: ۷۹۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 30 October 2019

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: امسال طی جلسه ای که با دانشگاه رازی برگزار شد مقرر شد برای برای اولین بار با استفاده از پهباد حتی اگر شده به صورت پایلوت در یکی از مناطق این سرشماری را  انجام  دهیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این امکانات و زمینه اش فراهم شود در این سرشماری و بااین روش  می توان متوجه شد که سیاستهای مدیریتی که در مناطق اعمال شده تا چه میزان موفقیت آمیز بوده است.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: شرایط اقلیمی آب و هوایی و کل عواملی که موثر در جمعیت این گونه ها و طبیعی است و تا وقتی که میزان جمعیت افزایش یافت نشان میدهد که شرایط مناسبی بوده است .

یاوری تصریح کرد:خوشبختانه طبق آماری که سال گذشته داشتیم کاملا نشان میدهد از چند سال پیش تا پارسال روند سرشماری پستانداران روبه افزایش بوده است.

 وی ابراز داشت:دانشگاه رازی نمایندگی پهباد کشوری را بر عهده دارد و زمینه آموزش استفاده از پهباد و بعدصدور مدارک لازم برای استفاده از این وسیله را در اختیار ما قرار میدهند بنابراین است حدود ۲۰ نفر از همکاران محیط زیست  را در زمینه استفاده از این پهباد و هلی شات آموزش میدهند.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد :این فعالیت یک بخش سرشماری پستانداران است و دیگری بررسی منطقه برخورد با متخلفین و به راحتی از این طریق با دقت بیشتر با صرف هزینه کمتر و کارآیی بیشتر صورت میگیرد .

یاوری گفت:در طول سالیان گذشته آماری داشتیم که نشان دهنده بیشترین میزان چهارپایان مربوط به منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز که زیستگاه آهوی ایرانی است بوده است.

وی در پایان اظهار داشت:تمامی این برنامه ها وقتی به نتیجه خواهد رسید که حتما مردم در این موضوع مشارکت کنند خصوصا جوامع محلی هم در حفظ زیستگاه هم در گونه های گیاهی و جانوری و انتظار داریم NGO ها و سازمانهای مردم نهاد به عنوان حلقه های ارتباطی بین محیط زیست و مردم بیشتر تلاش کنند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار