اول شهریور ماه امسال
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی از برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی دانش‌آموزی «خورشید ولایت» در اول شهریور 94 در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 19 August 2015
محمدتقی فخریان در نشست خبری پیرامون برگزاری هشتمین دوره از هشتمین جشنواره بین المللی دانش‌آموزی «خورشید ولایت» در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی رضوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی با رویکرد فعالیت‌های فرهنگی که زمینه‌ساز توجه مردم به سبک زندگی امام رضا (ع) شود در سه بخش زیارت حضوری، زیارت مجازی و زیارت لحظه‌ای در داخل و خارج از کشور با حرم مطهر رضوی برنامه‌های مختلفی را انجام می‌دهد.

وی، برگزاری جشنواره بین‌المللی دانش‌آموزی خورشید ولایت را یکی از مهم‌ترین عواملی دانست که به بسترسازی فرهنگ رضوی کمک قابل توجهی می‌کند و تصریح کرد: این جشنواره با سه موضوع امام رضا (ع)، زیارت و معرفت در نظر گرفته شده که با هدف توسعه فرهنگ رضوی در میان دانش‌آموزان سراسر کشور و خارج از آن اجرایی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی با ابراز خرسندی از استقبال دانش‌آموزان در هشتمین دوره هشتمین جشنواره بین‌المللی دانش‌آموزی خورشید ولایت افزود: در سال تحصیلی گذشته، 887 اثر در 9 رشته از 30 کشور جهان تا پایان مهلت آن به دبیرخانه ارسال شد که از این میان 215 نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند و 60 درصد از آن را دانش‌آموز دختر تشکیل می‌دهند.

فخریان با اشاره به این که 7 اثر از کشورهای خارجی پذیرفته شده است خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این جشنواره بسیاری از سازمان های بزرگ کشور همچون وزارت آموزش و پرورش، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، اداره کل مدارس خارج از کشور، سازمان بسیج دانش آموزی و سایر نهادهای فرهنگی آستان قدس رضوی با بنیاد فرهنگی رضوی همکاری بسیار خوبی انجام دادند.

وی که مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان رضوی بود اضافه کرد: با توجه به این فرصت ثبت نام در مدارس امام رضا (ع) از اول تا 10 اسفند هر سال است لذا آزمون و مراحل گزینش تا پایان اردیبهشت برگزار می‌شود و پس از اعلام نتایج، دانش آموزان در خرداد ثبت نام خود را انجام می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی تاکید کرد: میزان ظرفیت ثبت نام دانش آموزان مدارس امام رضا (ع) به بیش از 6 هزار نفر می رسد که در سال تحصیلی جدید این میزان 330 دانش آموز افزایش داشته است.

فخریان با اشاره به این که 50 درصد مدارس امام رضا (ع) در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر است و هیچ گونه شهریه ای از دانش آموزان دریافت نمی شود افزود: بر اساس برنامه تدوین شده سه ساله بنیاد فرهنگی رضوی، از 80 شاخص مهم آموزشی استخراج شده، 24 موضوع آموزشی و بقیه آن پرورشی است تا در فعالیت های آموزشی گروهی مدارس به شیوه های مناسب تعریف شود.

وی با ابراز خرسندی از اختصاص جوایز جشنواره جوان خوارزمی در امسال به 25 درصد از دانش آموزان مدارس امام رضا (ع) در سطح خراسان رضوی بیان کرد: پژوهش‌سرای امام رضا (ع) به تازگی اقدام به جذب دانش آموزان نخبه در راستای ارتقای علم و دانش می‌کند که خوشبختانه استقبال نیز از این امر خوب بوده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی با اشاره به اینکه دو برنامه در قالب طرح خادمان نوجوانان رضوی و شیفتگان خدمت توسط بنیاد فرهنگی رضوی از سال گذشته با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان صورت گرفته است، تصریح کرد: همزمان با دهه کرامت این دو طرح که به ترتیب زیارت دانش‌آموزان با یکی از بزرگان خانواده خود (با هدف احترام به بزرگترها) در حرم مطهر و ایستگاه‌های صلواتی (با فعالیت خودجوش دانش‌آموزان) در منطقه دو شهرداری مشهد است برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره اول و دوم شهریور در سالن همایش های آستان قدس رضوی ساعت 8 و 30 دقیقه صبح برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از تندیس جشنواره و کتاب خورشید ولایت رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار