در دهه کرامت صورت می‌گیرد:
مدیرعامل بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) درباره طرح خادمان نوجوان رضوی گفت: در دهه کرامت دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) با یکی از افراد مسن در خانواده خود به حرم رضوی می‌روند و مورد استقبال قرار می‌گیرند؛ این طرح سال گذشته نیز مورد استقبال قرار گرفت.
کد خبر: ۷۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸ 19 August 2015
محمدتقی فخریان در نشست خبری خود که در بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی سه بسته زیارت را برای دوستداران حضرت امام رضا(ع) فراهم کرده است؛ زیارت حضوری تمام تلاش خود را می‌کند که زائران بتوانند به راحتی یک زیارت با معرفت را انجام دهند همچنین در صورت عدم دسترسی با امکانات دنیای مجازی و از طریق سایت‌ها و نرم‌افزارها به حرم رضوی زیارت مجازی را برنامه‌ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به جز این دو نوع، زیارتی نیز وجود دارد که فرد را برای لحظاتی درگیر حال و هوای حرم رضوی می‌کند؛ در این زیارت یک فرد از استان‌های دور و یا حتی کشورهای دیگر می‌تواند در قالب یک نوشته و یا قرائت یک زیارت‌نامه با امام رضا(ع) خلوت کند. اقداماتی که در قالب تهیه وبلاگ‌ها و یا نوشته‌ها با این موضوع در این نوع زیارت قرار دارد.

فخریان درباره جشنواره خورشید ولایت، افزود: سال گذشته حدود 43 هزار نفر از سراسر کشور و امسال حدود 45 هزار نفر اثرهای خود را به این جشنواره فرستادند؛ همچنین 887 اثر از 30 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که این تعداد تاکنون بی‌سابقه بوده است. این آثار با موضوع امام رضا(ع)، زیارت و معرفت ارسال شده است.

وی درباره فرایند ارسال آثار در جشنواره خورشید ولایت تصریح کرد: علاقه‌مندان از مهرماه سال 1393 تا 28 اسفندماه وقت داشتند تا آثار خود را ارسال کنند، بازبینی در دبیرخانه و کیفیت آثار در مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی مورد داوری قرار گرفت از بین 45 هزار و 163 اثر در رشته‌های مختلف از جمله فیلم کوتاه، عکس، خوشنویسی، نقاشی، شعر،‌داستان، دلنوشته، سرود و وبلاگ‌نویسی، 215 اثر برگزیده شدند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) یادآور شد: دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) در این جشنواره حضور فعال داشتند و توانستند 30 درصد از جوایز را به خود اختصاص دهند این رقم در نوع خود بی‌سابقه بود.

وی درباره افتتاحیه همایش جشنواره خورشید ولایت تصریح کرد: افتتاحیه این مراسم روز یکشنبه 1 شهریور ساعت 8:30 صبح در محل سالن همایش‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. دانش‌آموزان از روز قبل در مشهد اسکان می‌شوند و به همراه یکی از والدین خود در این جشنواره شرکت می‌کنند.

وی درباره شرکت‌کنندگان خارجی در این جشنواره گفت: این شرکت‌کنندگان از کشورهای عراق، بحرین و بیشتر از کشورهای همسایه و مسلمان آسیای میانه هستند. همچنین از کشورهای اروپایی نیز در این جشنواره شرکت کردند اما تعداد شرکت‌کنندگان از کشورهای آفریقایی کمتر است.

فخریان درباره مقطع دانش‌آموزانی که بیشترین جوایز را توانستند کسب کنند، گفت: بیشتر این دانش‌آموزان در مقطع راهنمایی هستند اما در کلیه مقاطع مورد تقدیر قرار گرفته‌اند و همچنین 60 درصد برگزیدگان را دختران تشکیل می‌دهند.

وی درباره آمار پذیرفته شدگان از مدارس امام رضا(ع) در کنکور سراسری یادآور شد: میزان قبول شدگان که رتبه آنان زیر 2500 باشد ده درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافتند. اما این موضوع که رتبه‌های تک رقمی از میان استان خراسان نبودند را باید آسیب‌شناسی کنیم.

فخریان درباره کاهش تک رقمی‌ها در کنکور در استان خراسان رضوی و سهم مدارس امام رضا(ع) گفت: در چند سال اخیر این موضوع همواره مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گرفته است حتی در سال 82 از سوی نمایندگان مجلس مورد مطالبه قرار گرفت که با برنامه‌ریزی انجام شده در سال 91 ، پنج نفر از منطقه ما در کنکور تک‌رقمی شدند اما در سال بعد این میزان کاهش پیدا کرد و در سال 93 به صفر رسید.

وی درباره زمان ثبت‌نام در مدارس امام رضا(ع) گفت: فراخوان ثبت‌نام در روزنامه‌های خراسان و قدس از یکم تا ده اسفندماه اعلام می‌شود، چه دانش‌آموزان دبستانی و چه دانش آموزان پیش‌دبستانی می‌توانند از طریق سایت بنیاد فرهنگی ثبت‌نام کنند و در پایان خردادماه پس از مراحل گزینش نتیجه اعلام می‌شود.

فخریان ادامه داد: رویکرد آستان قدس در پذیرش این دانش‌آموزان این است که 50 درصد از مناطق برخوردار و 50 درصد از مناطق محروم مورد پذیرش قرار گیرند، برای آموزش رسمی هیچ پولی را دریافت نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره میزان آثار برگزیده شرکت‌کنندگان خارجی که به جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: از بین 215 اثر برگزیده 7 اثر از آثار خارجی مورد پذیرش قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) به طرح خادمان نوجوان رضوی اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) با یکی از افراد مسن در خانواده خود را در ایام دهه کرامت به حرم رضوی می‌روند و طی یک مراسم ویژه مورد استقبال قرار می‌گیرند. این طرح سال گذشته نیز انجام شده و مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: درباره این طرح دانش‌آموزان می‌توانند دلنوشته‌های خود را بر روی سایت بنیاد فرهنگی قرار دهند و جوایزی در اختیار آنان قرار گیرد.

برچسب ها: دهه کرامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار