رئیس اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ضمن اشاره به مجهز بودن 15 درصد کتابخانه‌های استان به اینترنت گفت: برای هفته کتاب در تلاش هستیم تا ضمن فراهم کردن زیرساخت‌ها این عدد را به 40درصد افزایش دهیم.
کد خبر: ۷۹۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 28 October 2019

منصور کوهی‌رستمی، رئیس اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در رابطه با بیشترین رده سنی عضویت کتابخانه‌ها اظهار کرد: بیش از 60 الی 70 درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی سطح استان را قشر دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

وی در تشریح امکانات حوزه کودک کتابخانه‌ها افزود: تقریبا تمام کتابخانه‌های سطح شهر اهواز مجهز به بخش کودک هستند و برنامه‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، نقاشی،کتابخوانی گروهی، فیلم، شاهنامه‌خوانی،داستان‌نویسی و دیگر برنامه‌های فرهنگی را در راستای پرورش خلاقیت کودکان پوشش می‌دهند.

کوهی‌رستمی در پاسخ به میزان تجهیز کتابخانه‌ها به اینترنت بیان کرد: سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به صورت آنلاین می‌باشد و امکان جستجو عناوین کتاب‌ها نیز از طریق اینترنت موجود است، در حال حاضر نیز 15 درصد از کتابخانه‌های عمومی استان خدمات اینترنتی را به اعضا ارائه می‌دهند که برای هفته کتاب در تلاش هستیم تا ضمن فراهم کردن زیرساخت‌ها این عدد را به 40درصد افزایش دهیم.

وی افزود: علاوه بر زیرساخت‌های اینترنت با فرارسیدن هفته کتاب نیز افتتاح دو کتابخانه جدید در مناطق کوت‌عبدالله و دهکده شهرستان حمیدیه را در دستورکار خود داریم که از نظر امکانات و تجهیزات به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

رئیس اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در تشریح وضعیت کتابخانه دهکده حمیدیه گفت: کتابخانه دهکده حمیدیه یک ساختمان 280 متری است که بخش‌های مختلف را شامل می‌شود، در حال حاضر برای شروع کار مخزن این کتابخانه با 3 الی 4 هزار جلد کتاب تجهیز شده است که در مراحل بعد بر حجم آن‌ها افزوده خواهد شد.

وی افزود: این کتابخانه شامل دو سالن مطالعه مجزای خواهران و برادران است و بخش کودک، کافی‌نت و لابراتوار آموزشی نیز مطابق با پیشرفت‌های روز برای این کتابخانه در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار