مسؤول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان به انجام 9 عمل پیوند اعضا از مردادماه امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: این در حالی است که سال 97 و همچنین 5 ماهه اول امسال هیچ پیوند اعضایی در استان صورت نگرفته بود.
کد خبر: ۷۹۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 22 October 2019
رشد 100 درصدی پیوند اعضا در لرستان/ بیش از هزار بیمار نیازمند پیوند هستند

فاطمه امانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به وجود بیش از هزار بیمار نیازمند پیوند اعضا در لرستان، اظهار کرد: این در حالی است که در استان طی سال‌های گذشته یک تا 2 مورد پیوند صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌ای که برای درمان افراد نیازمند پیوند صرف می‌شود، چندین برابر هزینه پیوند است، حال اینکه دریافت کننده عضو پس از عمل پیوند باقی مانده عمر را همانند فردی عادی سپری می‌کند، اما بیمار نیازمند روند درمان مطلوبی نخواهد داشت.

مسؤول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان از برگزاری دوره آموزش مدون برای پزشکان و تربیت 270 نیروی آموزش دیده پیوند از مردادماه امسال در استان توسط اساتید مجرب علم پزشکی ایران و جهان خبر داد.

امانی بیان داشت: در این دوره آموزشی نیروها علم مربوط به چگونگی نگهداری بدن فرد مرگ مغزی شده جهت جلوگیری از فاسدشدن را آموختند، با این علم که گاهی خانواده بیمار اجازه پیوند اعضا را نخواهد داد.

وی به انجام 9 عمل پیوند اعضا از مردادماه امسال تاکنون اشاره و تصریح کرد: این در حالی است که سال 97 و همچنین 5 ماهه امسال هیچ پیوند اعضایی در استان صورت نگرفته بود.

مسؤول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: پس از برگزاری دوره آموزشی، پنج گروه متخصص متشکل از حداقل 40 نفر در سراسر بیمارستان‌های استان حضور دارند که ابتدا نشانه‌های حیات را در بیمار مرگ مغزی جویا شده و در صورت تأئید مرگ مغزی توسط پزشکی قانونی، فرایند رضایت‌گیری را آغاز می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار