روستای بالاده در بیرم لار با برخورداری از جمعیت 3 هزار نفری فاقد هر گونه امکانات ورزشی است و وعده اداره کل ورزش و جوانان استان نیز برای احداث زمین چمن مصنوعی در آن محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ 21 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: در تماس رئیس شورای بالاده با خبرنگار ما عنوان شد که این روستا با برخورداری از جمعیت 3 هزار نفری فاقد هر گونه امکانات ورزشی است و از انتهای سال 96 یک زمین اختصاص داده شده برای اجرای زمین چمن مصنوعی از سوی اداره کل ورزش و جوانان همچنان این زمین به اتمام نرسیده و تعلل مسئولان باعث شده تا زمین چمن به محل نگهداری محصولات کشاورزی تبدیل شود.

رئیس شورای بالاده با اشاره به خشک کردن کنجد در زمینی که قرار بود به زمین چمن مصنوعی تبدیل شود به خبرنگار فارس می‌گوید: مدیرکل ورزش و جوانان فارس پیش از این متعهد شده بود که تا 22 بهمن 97 زمین چمن مصنوعی در بالاده را افتتاح و برای بهره‌برداری آماده کند.

اصغر نوازشی می‌افزاید: زمینی که از سوی اداره ورزش کل جوانان استان برای تبدیل به زمین چمن مصنوعی در روستا در نظر گرفته شده بود را از ابتدای سال 97 با هزینه شخصی خود مسطح و زیرسازی کردیم تا پیمانکار لامردی اداره ورزش و جوانان لارستان، عملیات تکمیل آن را به انجام برساند.

 

وی اضافه می‌کند: این پیمانکار از خردادماه 97 پی، آهن و فنس زمین را به بالاده آورد تا کار را شروع کند اما زمین همچنان در همان وضعیت ناتمام رها شده است.

نوازشی با اشاره به وعده دیگری که اداره کل ورزش و جوانان استان داده بود، عنوان می‌کند: قرار بود تا هفته دولت و پایان شهریور 98 زمین چمن تحویل داده شود که باز هم خبری نشد.

وی ادامه می‌دهد: حالا هم وعده داده‌اند که تا هفته تربیت بدنی زمین افتتاح خواهد شد ولی با این وضعیت ناتمام و با این فرصت کم باز هم به نظر می‌رسد اتفاقی در راستای برخورداری بالاده از یک امکانات ورزشی اندک رخ ندهد.

نوازشی با تاکید بر متوقف شدن این پروژه اواسط مردادماه ٩٨ بیان می‌کند: اعضاء شورای اسلامی این دهستان با مدیرکل ورزش و جوانان فارس دیدار کردند و مدیرکل نیز لیستی در جلسه ارائه داد که خرید 11 هزار مترمربع چمن مصنوعی بود و در همان جلسه، وعده افتتاح تا هفته دولت در سال 98 داده شد.

وی با تاکید پیگیری‌های شورای اسلامی روستا اظهار می‌کند: با رئیس اداره ورزش وجوانان لارستان و معاون مدیرکل ورزش تماس‌های فراوانی داشتیم و ناظر پروژه بالاده در حضور پیمانکارچند ایراد فنی از  کار گرفت  و قرار شد پیمانکار عیوب را رفع کند.

نوازشی می‌افزاید:  از زمانی که ناظر پروژه ایراد گرفت و رفت، پیمانکار جواب تلفن را هم دیگر نداد تا چه رسد به اینکه بخواهد بر رفع ایرادها نظارت کند.

وی اضافه می‌کند: در نهایت در تماس با ناظر پروژه در 20 مهرماه جاری، به ما گفته شد که شورای روستا ادامه کار زمین چمن مصنوعی را به پایان برساند.

پیمانکاری که پول نگرفت

رئیس شورای بالاده با اشاره به اظهارات اداره ورزش و جوانان لارستان می‌گوید: به ما گفته شده که چون پیمانکار پروژه که تا کنون 19 زمین چمن در لار و لامرد را اجرا کرده است پولی از اداره ورزش دریافت نکرده و قراردادی هم ندارد و با هزینه خود این زمین‌ها اجرا کرده،  پای کار نمی‌آید.

 

نوازشی ادامه می‌دهد: واقعا غیر قابل قبول است که پیمانکار 19 پروژه زمین چمن مصنوعی در لارستان پولی بابت این اقدامات نگرفته باشد و آیا ممکن است تا کار بدون هیچ پول و قراردادی به پیمانکاری واگذار شود؟

وی تصریح می‌کند: متاسفانه بالاده 3 هزار نفری امروز هیچ امکانات ورزشی ندارد و باید برای این وضعیت چاره اصولی و فوری اندیشیده شود.

دهستان بالاده از توابع بخش بیرم لارستان است و رئیس شورای آن ازمسئولین شهرستان واستان درخواست پیگیری جدی تامین امکانات ورزشی برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ایجاد سلامت، نشاط و شادابی روستا را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار