جعفر همتی در گفتگو با تابناک:
رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز خسروی گفت:مرز خسروی از پانزده شهریور ماه با حضور وزیر کشور ایران و عراق آغاز به کار کرد، تا امروز به لطف پروردگار بیش از ۱۴۰ هزار نفر برای سفر عتبات و عالیات از مرز ما عبور کردند.
کد خبر: ۷۸۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 16 October 2019

جعفر همتی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار تابناک اظهار داشت:با توجه به بازگشایی مرز خسروی شرایط مناسب و امکانات کافی برای پذیرایی از زوار در مرز مهیا شد البته با وجود مشکلاتی که طرفی عراقی داشت تا کنون توانستیم ميزبانان خوبی برای زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

وی خاطر نشان کرد: به هرحال امسال اولین سال بازگشایی مرز خسروی بود، و برای باز شدن از جانب عراق مشكلاتي داشتيم که با پيگيري ها و جلسات متعدد، امروز يكي از روان ترين و آرام ترين مرز ها برای عبور و مرور عتبات عاليات است.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین با اشاره به اختصاص 140 هکتار زمین به پارکینگ زوار، افزود: این پارکینگ ها کاملا مناسب خودروهاست، همچنين جاده ها بسيار مناسب، اسكان، تغذيه، بهداشت و درمان و همه كارها امنيتي لازم انجام شده است و نيروي انتظامي، سپاه، ارتش، مرزبانی، پايانه ها، حمل و نقل سوخت و همه ارگان هاونهادها همه پای كار آمدند، موكب ها بسيار عظيمی درقصر شيرين و  خسروي برپا شده است.

به گفته این مسئول،بيش از 5 هزار محل اسكان در خسروي و بيش از 15 هزار محل اسکان در قصر شيرين ایجاد شده است كه 5 هزار  آن براي برادران سپاه است.

همتی همچنین از اختصاص آشپزخانه ها متعددي كه ارتش، سپاه، آستان قدس رضوي، ستاد اجرايي فرمان امام و تمامي نهاد ها برپا كردند خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر عبور و مرور در مرز بسيار روان و زائرين كم كم در حال باز گشت هستند، ما برای بازگشت نيروها برنامه ريزي كرده ايم.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین  در مرز خسروی در پایان ابراز داشت: در هر حال سال اول بود و با وجود همه مشکلات تلاش کردیم ميزبانان خوبي براي زائرين ابا عبدالله در مرز خسروي باشيم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار