رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع):
رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) گفت: مجمتع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) از بیش از ۱۵۰ هزار نفر از زائران پیاده رضوی در ایام دهه شفاعت میزبانی می‌کند.
کد خبر: ۷۸۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 15 October 2019

به گزارش تابناک رضوی، سیدمحمود تشکری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) که در کیلومتر ۲۲ جاده قدیم مشهد به نیشابور واقع شده در سال ۸۴ تاسیس شد و در حال حاضر امکان استراحت ۲۵۰۰ نفر شب‌خواب وجود دارد و در این مجموعه خدمات اسکان، پذیرایی، بهداشتی، درمانی، شست‌وشوی لباس زائر، مشاوره فرهنگی و مذهبی، اقامه نمازهای جماعت و غیره به زائران امام رضا(ع) ارائه می‌شود و برنامه ما افزایش این فضا تا ظرفیت ۷۵۰۰ نفر است.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ خدمه در طول سال در مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) به زائران امام رضا(ع) خدمت می‌کنند و اوج خدمات‌رسانی‌ها در دهه‌های کرامت و شفاعت و ایام ولادت و شهادت امام رضا(ع) است و کلیه خدمات به‌صورت رایگان و صلواتی است و برای کاروان‌ها خدماتی همچون تا ۳ شب اسکان لحاظ می‌گردد و به‌طور متوسط روزانه به‌ازای هر زائر ۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) در رابطه با آمار زائران میزبانی شده در این مکان در ایام ولادت و شهادت امام رضا(ع)، گفت: در دهه شفاعت سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر و در دهه کرامت ۲۵ هزار نفر در میقات‌الرضا(ع) و برای دهه شفاعت امسال میزبانی از بیش از ۱۵۰ هزار نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم و پذیرش‌ها تا شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تکمیل شده است و بالغ بر ۱۰۰ کاروان ۵۰ تا ۱۸۰۰ نفره بوده که بیشترین تعداد مربوط به کاروان بانوان نیشابوری است که جمع کثیری از آنان جزو زائران پیاده حسینی هستند و بدون خستگی در مسیر امام مهربانی‌ها حرکت می‌کنند و زائر پیاده رضوی هم می‌شوند.

تشکری تصریح کرد: همه‌ساله جمع کثیری از عزاداران عراقی در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) با پای پیاده به مشهدالرضا(ع) مشرف می‌شوند و افتخار میزبانی و پذیرایی از آنان در میقات‌الرضاهای سطح کشور داریم و این گروه در میقات‌الرضا(ع) اراک (کیلومتر ۸۰ محور قم به اراک) میزبانی می‌شوند و بسیار خرسندیم که می‌توانیم بخشی از خدمات عراقی‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: با همکاری آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در مرکزی و امام جمعه اراک خدمات شایسته‌ای به زائران پیاده حسینی ارائه می‌شود و به این مهمان‌نوازی‌ها بسیار مفتخر هستیم.

رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا(ع) خاطرنشان کرد: در این مجموعه روحانیون، پزشکان، پرستاران، نیروهای نجاتگر و امدادگر، نیروهای انتظامی و امنیتی و دیگر نیروهای تخصصی خدمت‌رسانی می‌کنند.

تشکری با بیان اینکه شعب میقات‌الرضا(ع) با همکاری مردم ساخته می‌شود، گفت: در حال حاضر ۴ شعبه میقات در مسیر نیشابور به مشهد، فریمان به مشهد (۲ شعبه) و قم به اراک فعال است و در نظر داریم که با همکاری خیران نیک‌اندیش در نقاط مختلف استان و کشور این شعب را دایر کنیم؛ همچنین کلیه کسانی که به اشکال فردی و گروهی تمایل به خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی را دارند می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند تا در دو بخش خدمات عمومی و تخصصی از آنان استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار