بازیکنان تیم ملی ترکیه دیشب هم بعد از تساوی 1-1 با فرانسه و صدرنشینی در گروه H تصمیم گرفتند بار دیگر این موفقیت خود را با سلام نظامی دادن مقابل لنز دوربین عکاسی جشن بگیرند.
کد خبر: ۷۸۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 15 October 2019

به گزارش تابناک سمنان به نقل از ورزش سه، تیم ملی ترکیه و بازیکنانش دیشب بار دیگر جنجال‌ساز شدند. ترکیه‌ای‌ها که دیشب در پاریس و در استاد دو فرانس موفق شدند با فرانسه قهرمان جهان به تساوی 1-1 دست یابند و در صدر گروه H رقابت‌های مقدماتی یورو 2020 قرار بگیرند، در پایان بازی و در رختکن خود مقابل لنز دوربین قرار گرفته و همگی با هم سلام نظامی دادند.

 

 

علت جنجالی شدن این حرکت تیم ملی ترکیه به دو عامل برمی‌گردد؛ یکی عملیات نظامی ترکیه موسوم به چشمه صلح که با حمله نیروهای مسلح این کشور به شمال سوریه آغاز شده و این کشور را هدف انتقادهای شدید بین‌المللی قرار داده است. بازیکنان ترکیه اخیرا هم در بازی مقابل آلبانی بعد از گلزنی به این کشور درون زمین به سوی دوربین‌ها سلام نظامی دادند.

 

در روزهای بعد از آن اتفاق ماجرای سلام نظامی دادن فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران ترکیه در دنیا به شدت جنجالی شده است. بسیاری از رسانه‌ها و ورزش‌دوستان در گوشه و کنار دنیا این حرکت بازیکنان ترکیه را سیاسی دانسته و با توجه به انتقادها از حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه معتقدند نهادهای ورزشی بین‌المللی باید با ورود سیاست به حوزه ورزش مبارزه کنند.

 

یوفا روز جمعه گذشته اعلام کرد درباره سلام نظامی نشان دادن بازیکنان ترکیه در بازی با آلبانی تحقیقات رسمی را آغاز خواهد کرد. حالا به نظر می‌رسد بازیکنان ملی‌پوش ترکیه در تقابل با یوفا می‌خواهند این پیام را ارسال کنند که حاضر نیستند تحت فشار از حمایت از عملیات نظامی کشورشان در سوریه دست بردارند.

 

 

حساب توییتری رسمی تیم ملی ترکیه هم با چاپ عکسی از بازیکنان تیم ملی این کشور در حال نشان دادن سلام نظامی، تصویری از جدول گروه H مقدماتی یورو 2020 را هم منتشر کرد که ترکیه حالا در صدر آن قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار