عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود، که افرادی در جای واقعی خود ننشسته‌اند و یکی از مشکلات امروزه کشور ما هم همین است، که هرکسی در جای واقعی خود قرار نگرفته است.
کد خبر: ۷۸۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 15 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمود بهمنی به وجود رانت در کشور و راه حل آن اشاره کرد و گفت: باید برای مبارزه با رانت قیمت‌ کالاها را واقعی کرد و از همه مهم‌تر اینکه بایستی شفاف‌سازی را گسترش داد.

وی در ادامه افزود:  وقتی که ارز 4200 تومانی توزیع می‌شود و با این ارز می‌خواهند، کالا وارد کنند، حالا اگر نتوانید نظارت و کنترل کنید، مشکلات اساسی را به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به سوء استفاده عده‌ای از رانت 4200 تومانی اشاره و تصریح کرد: وقتی که کالایی با ارز 4200 تومانی وارد شده است و از سویی 12 هزارتومان فروخته می‌شود؛ قطعا این یک رانتی را ایجاد می‌کند و اختلاف هم در این بین  8 هزار تومان بوده، که عده‌ای از این رانت استفاده کرده‌اند؛ بنابراین ما اگر نمی‌توانیم نظارت کنیم نباید اجازه بدهیم، اینچنین مسائلی بوجود بیاید.

بهمنی در ادامه افزود: عده‌ای ارز را برای واردات کالا گرفتند، اما کالا وارد نکردند و این ارز را در بازار آزاد به فروش رساندند که همه این‌ها رانت است و فقط یک عده خاصی از این‌گونه موضوعات بهره می‌برند، که باید جلوی این‌ها گرفته شود.

نماینده مردم طالقان تاکید کرد: صف و امضای طلایی، دو نرخی و ... سبب بوجود آمدن رانت می‌شود و البته ناگفته نماند که عدم توزیع درست و صحیح هم رانت ایجاد می‌کند که باید همه این مسائل اصلاح شود.

وی به وجود رانت‌بازی برای بوجود آمدن مناصب مختلف اشاره و اظهار کرد: اگر کسی استحقاق منصبی را دارد، قطعا باید کار کند؛اما غالبا این افراد استحقاق رسیدن به این جایگاه‌ها را ندارند و از آن شرایط خاص که نفوذ و رابطه بازی است، استفاده می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود، که افرادی در جای واقعی خود ننشسته‌اند و یکی از مشکلات امروزه کشور ما هم همین است، که هرکسی در جای واقعی خود قرار نگرفته است، اما به هر صورت با آشنایی و نفوذ یک جایی که حقش نبوده، را تسخیر کرده  و همین مسئله هم برای خودش و هم برای کشور مشکل ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار