رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون، هزار و 50 هزار نیکوکار از هزار و 100 فرزند مشمول طرح‌‌های اکرام ایتام و محسنین که تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، حمایت‌‌های معنوی و مادی کردند.
کد خبر: ۷۸۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 14 October 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حسن اسلامی اظهار کرد: اکنون حدود 23 هزار فرزند یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

 

رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این نهاد در جهت اجرای طرح اکرام ایتام تلاش کرده تا با جذب حامیان جدید، فرزندان یتیم و محسنین را در سرفصل‌های بهبود وضعیت معیشتی، درمانی و تحصیلی تقویت کند و با مشارکت پدران و مادران معنوی مشکلات آنها را رفع کند.

 

وی با بیان اینکه با حداقل ماهیانه 50 هزار تومان می‌توان حمایت از یک فرزند یتیم و یا محسنین را عهده دار شد، افزود: از ابتدای ماه محرم تاکنون هزار و 50 نیکوکار با حمایت از فرزندان یتیم و محسنین 55 میلیون تومان به حساب آنها واریز کردند.

 

اسلامی ادامه داد: فرزندان معنوی مورد سرپرستی این نیکوکاران شامل 605 یتیم و 495 محسنین می‌شود.

 

رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد خراسان رضوی اعلام کرد: مردم استان می‌توانند با مشارکت در طرح‌های اکرام، علاوه بر رفع نیازهای کودکان یتیم و فرزندان محسنین، درمسائل عاطفی آنان نیز سهیم باشند.

 

وی یادآور شد: مردم استان می‌توانند علاوه بر مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد، از طریق شماره گیری کد دستوری

 # 051 * 8877 *، مراجعه به سایت emdad.ir  و پرداخت از طریق خودپردازها، در این عمل خداپسندانه کمک به کودکان نیازمندو مددجویان مشارکت و همکاری داشته باشند.

 

حدود 15 درصد از اعتبارات امور عمرانی مددجویان کمیته امداد، کمک خیران است

 

محمدصحرایی با بیان اینکه کمک به تأمین مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت از اقدامات کمیته امداد و از ارکان توانمندسازی است، عنوان کرد: با مشارکت خیران و صدقات جمع آوری شده در نیمه نخست سال جاری، 3 میلیارد و 828 میلیون تومان در امور عمرانی مددجویان شهری و روستایی این نهاد هزینه شد که این رقم حدود 15 درصد از کل هزینه‌های صورت گرفته در امور عمرانی را شامل می‌شود.

 

وی اظهار کرد: از ۲ هزار و ۵۲ پروژه عمرانی اجرا شده در نیمه نخست سال برای مددجویان، هزار و 888 پروژه عمرانی با مشارکت خیران در پرداخت صدقات و همراهی در طرح های محتلف این نهاد صورت گرفت.  

 

مدیر تأمین مسکن کمیته امداد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مشارکت خیران و نیکوکاران در جهت کمک به نیازمندان و همکاری به ساخت منازل مددجویان نیازمند است، گفت: کمیته امداد در همه امور تنها یک مجری و واسطه خیر نیکوکاران  است و مردم نیکوکار و اقشار مختلف، مهم‌ترین عامل در رفع گرفتاری‌ها و نیازمندی‌های همنوعان هستند.

 

صحرایی با بیان اینکه پروژه های عمرانی اجرا شده توسط این نهاد شامل ساخت و یا خرید مسکن شهری، مقاوم سازی مسکن روستایی و تعمیرات می‌‌شود، ادامه داد: کمیته امداد تسهیلات برای تعمیرات تا سقف۳ میلیون تومان، ساخت و یا خرید مسکن شهری تا سقف ۲۵ میلیون تومان و مقاوم سازی مسکن روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان را به صورت بلاعوض اعطا می کند و در صورت نیاز به اخذ تسهیلات بیشتر، به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

 

وی افزود: در سال جاری توانمند کردن خانواده‌ها در بعد مسکن یکی از اولویت‌‌های جدی کمیته امداد خراسان رضوی است که نیکوکاران می‌‌توانند به منظور مشارکت و محقق کردن این امر با شماره گیری کد # 051 * 8877 * از دستگاه‌های تلفن همراه خود و یا مراجعه به دفاتر این نهاد اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار