تیم‌های ملی فوتبال بحرین و ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ سه شنبه به مصاف هم می‌روند.
کد خبر: ۷۸۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ 14 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: تیم ملی فوتبال ایران پس از برگزاری ۲ بازی راحت خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که با کسب پیروزی ۲ بر صفر مقابل هنگ کنگ و ۱۴ بر صفر برابر کامبوج، همراه بود در سومین بازی باید به مصاف حریفی برود که زمانی یکی از گربه سیاه‌های فوتبال ایران محسوب می‌شد و خاطرات تلخ و شیرین زیادی از تقابل با بحرین در ذهن همگان ثبت شده است.

بحرین - ایران/ موش کردن گربه سیاه، هدف شاگردان ویلموتس در راه جام جهانی ۲۰۲۲

شاگردان مارک ویلموتس که اکنون با کسب ۶ امتیاز صدرنشین گروه C هستند، در ورزشگاهی مقابل بحرین ۴ امتیازی و رتبه سومی قرار می‌گیرند که هیچگاه برای ایرانی‌ها خوش یمن نبوده است. ملی پوشان فوتبال کشورمان تاکنون آمار ۲ تساوی و ۳ باخت را در ورزشگاه ملی منامه ثبت کرده اند، اما با توجه به روند خوب تیم ملی در ماه‌های اخیر و افت نسبی فوتبال حریف نسبت به دهه ۸۰ شمسی انتظار می‌رود یوز‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ایران) با ارائه فوتبالی تهاجمی از سد شاگردان هلیو سوسا پرتغالی بگذرند و صدرنشینی خود را تداوم بخشند.

در سوی مقابل بحرین برای نگه داشتن شانس صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به کسب سه امتیاز این بازی خانگی نیاز مبرمی دارد و با حمایت هوادارانش قافیه را به همین راحتی به ایران نمی‌بازد.

جنگجویان دیلمون (لقب تیم ملی بحرین) در این مرحله ابتدا مقابل عراق به تساوی یک - یک رضایت دادند و سپس کامبوج را در خانه حریف با تنها یک گل مغلوب کردند.

این تیم به تازگی قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا را به دست آورده، اما ۹ سال از آخرین پیروزی اش برابر ایران می‌گذرد. در مجموع ۱۷ بازی‌ای که این ۲ تیم با هم انجام داده اند سهم ایران ۸ برد و بحرین ۴ پیروزی بوده است. ۵ بازی هم با تساوی به اتمام رسیده است.

بی شک بهترین پیروزی بحرین مقابل ایران که یکی از تلخ‌ترین خاطرات را برای اهالی فوتبال کشورمان رقم زده است به برتری سه بر یک این تیم در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی- ژاپن باز می‌گردد. همچنین بحرینی‌ها ۹ مهر ۱۳۸۸ در دیداری تدارکاتی با نتیجه ۴ بر ۲ تیم ملی ایران را مغلوب کردند.

برد ۶ بر صفر در دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی برابر بحرین است. از دیگر پیروزی‌های خاطره ساز این تیم هم می‌توان به برتری یک بر صفر در دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ که سبب صعود شاگردان برانکو ایوانکوویچ به جام جهانی شد و همچنین برد ۴ بر ۲ در دیدار رده بندی جام ملت‌های ۲۰۰۴ چین اشاره کرد.

بحرین در آخرین رنکینگ فیفا در جایگاه ۱۰۵ جهان و ۱۹ آسیا قرار گرفت و با ایران که صدرنشین رنکینگ آسیایی و تیم بیست و سوم جهان است، ۸۲ رده فاصله دارد.

بحرین - ایران/ موش کردن گربه سیاه، هدف شاگردان ویلموتس در راه جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی ایران در بازی با بحرین اشکان دژاگه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و غیبت سید مجید حسینی هم در این بازی قطعی است. در سوی مقابل هلیو سوسا هم نمی‌تواند از بهترین گلزن تاریخ فوتبال بحریت یعنی اسماعیل عبداللطیف به دلیل مصدومیت مقابل ایران استفاده کند.

در ترکیب تیم ایران با احتساب مجید حسینی ۹ لژیونر حضور دارند، اما تیم بحرین اکنون تنها عبدالله یوسف هلال، مهاجم تیم اسلاویا پراگ جمهوری چک را به عنوان لژیونر اروپایی در اختیار دارد و سید ضیا سعید هم دیگر لژیونر این تیم است که در النصر کویت بازی می‌کند.

قضاوت این بازی عهده والنتین کوالنکو است و ۲ هموطن ازبکستانی اش یعنی آندری سانپکو و تیمور جانیولین هم او را کمک می‌کنند. ایلجیز تانتاشو از ازبکستان به عنوان داور چهارم این دیدار انتخاب شده، ناظر داوری از استرالیا و نماینده مسابقه از کشور چین تایپه است.

ترکیب احتمالی بحرین

  • سید جعفر، عبدالله الهزاع، احمد بوغمار، محمد عادل، ولید الحیام، علی مدن، مهدی الحمیدان، محمد عبدالوهاب، محمد الحردان عبدالوهاب المالود و عبدالله یوسف هلال

ترکیب احتمالی ایران

  • علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، رامین رضائیان، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، سردار آزمون، کریم انصاری فرد، وحید امیری (محمد محبی) و مهدی طارمی

این بازی سه شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار