بنا بر ادعای سخنگوی اداره مرزبانی عربستان، این اداره قصد کمک به نفتکش ایرانی را داشت اما این نفتکش «جی پی اس» خود را خاموش کرده بود و به تماس ها پاسخ نمی داد
کد خبر: ۷۸۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 13 October 2019

 

به نقل از اسپوتنیک، مقامات عربستان سعودی امروز به حادثه ای که روز گذشته برای نفتکش ایرانی در دریای سرخ روی داد واکنش نشان دادند.

سخنگوی اداره مرزبانی عربستان در این رابطه مدعی شد که این اداره قصد کمک به نفتکش ایرانی را داشته است اما این نفتکش «جی پی اس» خود را خاموش کرده بود و به تماس ها پاسخ نمی داد.

این منبع افزود: در ساعت ۱۱:۴۷ دقیقه به وقت محلی روز جمعه، ایمیلی از ایستگاه ساحلی جده دریافت شد که حاوی پیام ناخدای نفتکش «سابیتی» بود که پرچم ایران را حمل می کرد. در این پیام آمده بود که دماغه نفتکش دچار شکستگی شده و مواد نفتی در حال نشت کردن به داخل دریا است.

زمانی که در حال تحلیل اطلاعات از سوی مرکز هماهنگی با هدف کمک رسانی بودیم مشخص شد که نفتکش به مسیر خود ادامه داده و از مسافت ۶۷ مایل دریایی ساحل جده دور شده است و جی پی اس خود را خاموش کرده و به تماس ها پاسخی نمی دهد.

بنا بر اعلام این سخنگو، در ساعت ۱۵:۵۰، بار دیگر مکان نفتکش به‌روز رسانی و مشخص شد که در مسافت ۷۹ مایل دریایی در جنوب غرب ساحل جده و در ۶۴ مایل دریایی نزدیک‌ترین ساحل قرار دارد و با سرعت ۹.۷ گره دریایی در درجه ۱۵۲ در حال حرکت است.

وی افزود: عربستان سعودی بر اهتمام خود نسبت به حفظ امنیت و سلامت دریانوردی و کشتیرانی و تمامی توافقنامه و تعهدات بین المللی در این زمینه پایبند است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار