دبیر اولین رویداد ملی ریحانه گفت: رویداد ملی ریحانه با حضور 280 شرکت کننده از 9 استان کشور امشب به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۷۸۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 12 October 2019

به گزارش تابناک رضوی، رضا قنبری در اختتامیه رویداد ملی کارآفرینی «ریحانه» که در دانشگاه فردوسی برگزار شد،گفت: در این سه روز  تصمیم گرفتیم که یک راه سخت را با استفاده از ایده و تلاش خودمان آغاز کنیم و وابستگی خود را به پول نفت از بین ببریم.

 

رییس پارک علم و فن‌آوری خراسان رضوی افزود: من در زمان تدریس در دانشگاه‌ها موجی از ناامیدی را در بین جوانان می‌بینم؛ اما در این رویداد انرژی و امید را در بین شما برای مواجه شدن با مسائل دشوار مشاهده کردم.

 

وی با بیان اینکه ایران در زمان صفویه رتبه بعد از انگلیس را در تولید ناخالص ملی داشت و فرانسه رتبه بعد از ایران بود، اظهار کرد: در آن زمان نفتی در کار نبود، امروز هم باید به سمتی حرکت کنیم که وابستگی خود را به این ماده سیاه رنگ کم کنیم.

 

دبیر اولین رویداد ملی ریحانه هم در ادامه این مراسم گفت: این رویداد حدود چهار ماه قبل با پیشنهاد معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری آغاز شد.

 

علیرضا جاوید عربشاهی افزود: این رویداد با شیوه  کاملا جدید و مدرن اجرا شد. شیوه‌ای که نگاهش فقط منحصر به ایده‌های نو نیست، بلکه به توان افزایی کسانی که در بازار حضور دارند هم نگاه ویژه‌ای دارد.

 

وی اظهار کرد: ما در این رویداد 280 ثبت نام از 9 استان کشور داشتیم و هدف، توان افزایی نسبی تیم‌های شرکت کننده بود.

 

عربشاهی تشریح کرد: عنوان رویداد «ریحانه» است و این به دلیل روایتی از حضرت علی است که می فرمایند:«زنان و دختران مانند گلی خوش بو هستند و نه یک جنگجو».

 

مدیرمرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت بیان کرد: ما این حدیث را در زمینه کسب و کار بانوان ترجمه کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: «ریحانه 1» در حوزه مد و لباس، صنایع دستی و محصولات دیجیتال بود و در نظر داریم که در رویدادهای بعدی به کسب و کارهای دیگری که زنان در آن مزیت نسبی دارند، بپردازیم.

 

گفتنی است؛ در این مراسم از سه گروه شرکت کننده برتر تقدیر و قدردانی شد.

 

 

لازم به ذکر است؛ رویداد ملی ریحانه، رویدادی برای توان افزایی و کارآفرینی کسب و کار ویژه بانوان است که اولین دوره آن به میزبانی مشهد برگزار شد

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار