حجت الاسلام والمسلمین علی محمد لروند در گفتگو با تابناک:
امام جمعه کنگاور با اشاره به برپایی ۸ موکب فعال در این شهرستان، گفت: موکب‌ها علاوه بر پذیرایی و اسکان، خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۷۸۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 12 October 2019

حجت الاسلام و المسلمین علی محمد لروند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری کنگاور مهد گاه عاشقان حسینی است، اکنون شاهد عملی شدن فرموده رهبر انقلاب در ایام پرشور اربعین هستیم. در حال حاضر در شهرستان کنگاور با وجود وسعت و جمعیت کم ۸ موکب صلواتی دایر شده است. تا کنون حدود چهار موکب فعالیتشان را آغاز کرده اند.

 وی افزود: در طول روز حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار نفر در کنگاور پذیرایی می‌شوند همچنین بعضی موکب‌ها امکانات لازم برای اسکان شبانه زائرین را تدارک دیده اند به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای استراحت زائران آماده است.

 این مسئول خاطر نشان کرد: مردم کنگاور با آمادگی کامل از زائرین استقبال می‌کنند، به طوری که زائران به محض ورود متوجه شور و نشاط حاکم بر شهر می‌شوند. جلسات متعددی در فرمانداری ها، ارگان‌های فرهنگی و هلال احمر برگزار شده است که نتیجه اش یک کار منسجم و وحدت برای استقبال و پذیرایی از عزاداران امام حسین (ع) است.

 امام جمعه شهرستان کنگاور امسال استقبال عمومی از اربعین را نسبت به سال‌های گذشته پرشور‌تر عنوان کرد و در خصوص انواع خدمات موکب‌ها یادآور شد: ما در کنار پذیرایی از زائران، برنامه‌های فرهنگی، نماز جماعت و توزیع پوستر و وصیت نامه شهدا را داریم.

 حجت الاسلام لروند با کذب خواندن شعار‌هایی مبنی بر ناامنی در عراق، اربعین امسال را پرشور‌تر عنوان کرد و اذعان داشت: پیاده روی اربعین علاوه بر اینکه یک اتفاق احساسی و ناشی از عشق به اباعبدالله است بلکه یک پیاده‌روی بزرگ سیاسی ست که نشان دهنده وحدت بین مسلمانان است و شاهد استقبال اهل سنت و سایر ادیان در این حرکت عظیم هستیم اربعین نماد وحدت است و می‌تواند پیام‌آور صلح، برادری و مودت بین مردم جهان باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار