فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بر لزوم استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان تاکید کرد و گفت: با زبان هنر خیلی بهتر می‌توان مفاهیم ارزشی دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد
کد خبر: ۷۸۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲ 12 October 2019

 
 سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در آیین اختتامیه کارگاه یک روزه روایت ایثار که از برنامه‌های در ذیل کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی بود، گفت: با زبان هنر خیلی بهتر می‌توان مفاهیم ارزشی دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد و این توفیقی ارزشمند برای هنرمندان است که می‌توانند با ابتکار و خلاقیت خود و استفاده از لطافت و عمق بخشی به موضوعات مفاهیم را به نسل جوان منتقل کنند.

کریمی اظهار کرد: هنر با بخش‌ها و ابعاد مختلف آن خصوصا هنر‌هایی که سابقه طولانی دارند ظرفیت بسیار مناسبی هستند که باید به نحو درستی از آن‌ها بهره برد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام هنرمندان بسیاری وجود داشته که معارف اسلامی را به مردم منتقل می‌کردند گفت: هنوز هم آثار و برکات هنرمندی‌های آن‌ها را به وضوح می‌توانیم مشاهده کنیم چراکه برخی از آن‌ها کار‌های ماندگار انجام دادند.

دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با اشاره به اینکه کسانی که این توان را دارند، ولی از آن استفاده نمی‌کنند قطعا ضرر خواهند کرد گفت: کارزار دنیا برای انسان صحنه‌ای برای به کارگیری توانمندی هاست و باید از آن به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.

وی برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی را برای هنرمندان فرصتی ارزشمند دانست و افزود: هنرمندان از این فرصت ایجاد شده می‌توانند از گنج دفاع مقدس بهره برداری کنند چراکه این گنج ناتمام است و تاکنون نتوانسته ایم به درستی از آن استفاده کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این خصوص تصریح کرد: آنچیزی که در جنگ ۸ ساله توانست آن را بسیار ارزشمند کند و زیبایی‌های آن را توصیف کند دفاع مقدسی است که توسط رزمندگان در این جنگ اتفاق افتاد چراکه کارزار جنگ به خودی خود دارای خشونت است.

وی با اشاره به مطالبه جدی مقام معظم رهبری از هنرمندان بیان داشت: تهیه یک فهرست عملیاتی از دفاع مقدس مطالبه جدی ایشان است چراکه بخش بخش دفاع مقدس پر از شگفتی‌ها و زیبایی هاست و این‌ها باید با ابزار هنر به نسل جوان منتقل شود.

دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با تأکید براینکه عرصه کار و پرداختن به هنر دفاع مقدس بسیار وسیع است گفت: باید با ظرافت‌های خاصی به این موضوع پرداخته شود چراکه برخی از موضوعات برای نسل جوان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در کنگره شهدای استان مرکزی سعی شد از تمام ظرفیت‌های هنرمندان استانی استفاده شود افزود: پیوند کنگره شهدای استان مرکزی با هنر ظرفیت بسیار مناسبی برای هنرمندان استانی ایجاد کرد که در این راستا صد‌ها آثار فاخر تهیه و جمع آوری شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: بعد از ایام اربعین حسینی با یاری خداوند جشنواره ملی امام خمینی (ره) را آغاز می‌کنیم که بنا را بر این گذاشته ایم از سایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها نیز استفاده کنیم.

در پایان از هنرمندانی که آثار برتر خلق کردند تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار