قابل توجه رئیس کل دادگستری استان کرمان؛
مسئولان دستگاه قضا هر چه زودتر این پرونده را مورد بررسی قرار داده و رأی نهایی را اعلام نموده و خسارت را وصول کرده تا بتوانیم با تزریق به پروژه ادامه کار را به پایان برسانیم.
کد خبر: ۷۸۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ 11 October 2019

به گزارش «تابناک» کرمان، شرکت تعاونی مسکن مهر بشری بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز به اتمام نرسیده است و به گفته مدیرعامل فعلی (رسول صابرنیا) در سال ۹۶ کیفرخواست مدیرعامل سابق (علی اکبر طالبی زاده) متهم به خیانت در امانت به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صادر شد که در حال حاضر پرونده متهم در شعبه ۱۱۱ دستگاه قضایی در حال بررسی و پی گیری می باشد.

اختلاس ۲۳ میلیارد تومانی در تعاونی مسکن مهر بشری کرمان

مسکن مهر نام آشنایی است که مربوط به دیروز و امروز نیست در دولت قبل این طرح عنوان شد مبنی بر اینکه تمامی اقشار جامعه از جمله کم برخوردها نیز بتوانند صاحب خانه شوند اما متاسفانه باید گفت که مسکن مهر طرح خوبی بود اما بد اجرا شد و از لحاظ مکانی در نقاط نامناسب و از لحاظ کیفی واحدهای بی‌کیفیت ساخته شد، بنابراین متأسفانه وقتی ساخت و سازها به حاشیه نزدیکی شهرها کشیده شد حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها بدون هیچ توجهی گسترش یافت.
حتما “مسکن مهر بشری” برایتان آشناست و این تراژدی پروژه بی مهری همچنان ادامه دارد، خانوارهای زیادی که متاسفانه به امید خانه دار شدن با مبالغی که در طول سال پس انداز کرده بودند و یا وام های کلانی که در آن زمان با در دسترس نبودن ضامن دریافت کردند به شخصی به امانت گذاشتند تا شاید هر چه زودتر آرزویشان برآورده شود.
اما ورق روزگار بر وفق مرادشان برنگشت و چرخ روزگار طور دیگر چرخید و صاحبان خانه را بی خانمان گذاشت.
رسول صابر نیا مدیرعامل فعلی شرکت تعاونی مسکن مهر بشری در این رابطه گفت : این شرکت تعاونی در سال ۸۶ به مدیریت علی اکبر طالبی زاده تاسیس و حدود ۲ هزار عضو داشت ولی به دلایلی با انصراف برخی این تعاونی با ۱۳۰۴ واحد ادامه کار داد.
وی افزود: درست دو سال بعد یعنی در سال ۸۸ پروژه کلید خورد و ساخت و ساز شروع شد متاسفانه واحدها در موعد مقرر آماده نشد و به تاخیر افتاد.
صابر نیا عنوان کرد: در سال ۹۳ با حسابرسی هایی که از طرف اداره تعاون صورت گرفت مشخص شد که مسئول مربوطه (مدیرعامل مسکن مهر بشری) تخلف نموده است که با پی گیری ها و شکایات انجام شده در سال ۹۴ وی به دادسرای انقلاب معرفی و به جرم “خیانت در امانت و جعل اسناد” متهم شد.
مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر بشری عنوان کرد: در سال ۹۶ کیفرخواست وی به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صادر شد که در حال حاضر پرونده متهم در شعبه ۱۱۱ دستگاه قضایی در حال بررسی و پی گیری می باشد.
وی خاطرنشان کرد: چون پرونده به مدت ۴ سال طول کشیده است متاسفانه تعداد زیادی از مالکان متضرر شده اند. در آن زمان با پرداخت مبلغ ۴۰ میلیون تومان که اگر در بانک سپرده گذاری کوتاه مدت و یا بلندمدت می شد دو برابر افزایش می یافت.
صابرنیا با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر ارزش پول کاهش پیدا کرده و با تورمی که پیش آمده قیمت مصالح ساختمانی نیز افزایش یافته است، افزود:هم اکنون برای ساخت و ساز دچار مشکل نقدینگی هستیم امید داریم که مسئولین هر چه زودتر به این پرونده رسیدگی کنند و با پس گیری خسارت و مبالغ و با تزریق آن به پروژه بتوانیم تا حدی از شرمندگی صاحبان مسکن بیرون آییم.
مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر بشری خاطرنشان کرد: در حال حاضر با این اوضاع و احوال باید گفت که ۵۰۰ نفر از اعضا در بلاتکلیفی بسر می برند و امید که با روشن شدن پرونده این تعداد بتوانند به آرزوی دیرینه خود همان صاحب خانه شدن برسند.
صابر نیا اذعان داشت: در زمانی که پروژه را از مدیرعامل سابق تحویل گرفتیم ۲۹۶ واحد در مرحله فوندانسیون و ۲۰۸ واحد نیمه ساز بوده است که با کارشناسی انجام شده واحدهای در حال فوندانسیون مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان باید واریزی با وام بانکی باشد ولی متاسفانه با این اوضاع و احوال صاحبان گفته اند نمی توانیم ادامه مبالغ را پرداخت کنیم.
مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر بشری در پاسخ خبرنگار ما مبنی بر اینکه در این مدت چه کسی باید پاسخگوی بلاتکلیفی مردم باشد، افزود: دستگاه قضا قول داد تا پرونده را مورد بررسی قرار داده و پاسخ نهایی را اعلام نماید ولی متاسفانه این مسئله طولانی شده است و هنوز پاسخی از طرف مراجع قضا دریافت نکرده ایم.
وی عنوان کرد: تورمی که ظرف یکی دو سال بر کشور حاکم شده و همه درگیر آن شده اند و قیمت مصالح آپارتمان نسبت به گذشته خیلی گران شده است.
صابر نیا ادامه داد: پرونده متهم فعلا بصورت کیفری است و هنوز بحث حقوقی آن مطرح نشده است و گفته شده که اگر بخواهد رد مال بخورد هزینه دادرسی و تمبر به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان را در بر خواهد داشت و کسانی که مال باخته شده اند چنین هزینه ای برای پرداخت ندارند.
مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر بشری همچنین به مشکلات فازهای یک ودو اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه فاز و یک دو با اینکه به اتمام رسیده و در اختیار مالکان قرار گرفته ولی از لحاظ نما، فاضلاب، گرمایشی و سرمایشی دچار مشکل هستند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسئولان دستگاه قضا هر چه زودتر این پرونده را مورد بررسی قرار داده و رأی نهایی را اعلام نموده و خسارت را وصول کرده تا بتوانیم با تزریق به پروژه ادامه کار را به پایان برسانیم.
متاسفانه با گذشت ۱۰ سال از این ماجرا برخی از آپارتمان های فاز سه هنوز در حد فوندانسیون قرار دارند و پیشرفت فیزیکی نداشته اند.
گزارش از: مهین نامجو
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار