استاندارمرکزی
آقازاده استاندار مرکزی در آیین تجلیل از سالمندان استان در محل استانداری، گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با رویکرد جامعه‌نگرانه در راستای رفع نیاز‌های سالمندان تلاش کنند
کد خبر: ۷۸۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 10 October 2019

مسئولان با رويكرد جامعه‌نگر در راستاي رفع نيازهاي سالمندان گام بردارند

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: نهاد‌های خدماتی و حمایتی باید با آسیب‌شناسی و ارزیابی صحیح مهمترین مشکلات، نیاز‌ها و خواسته‌های سالمندان را شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش کند.

وی ادامه داد: باید شرایطی در جامعه فراهم شود تا سالمندان به عنوان بخش بزرگی از جامعه محترمانه از حقوق مسلم اجتماعی بهره‌مند باشند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: استفاده از تمام امکانات و خدمات موجود در فضا‌های شهری و اداری حق همه شهروندان به خصوص سالمندان است و این امر در جریان ساخت و ساز‌ها باید مورد توجه کارشناسان و مسئولان قرار گیرد.

آقازاده اظهار داشت: جامعه ایران به سمت پیری در حرکت است و این پدیده در دهه دوم ۱۴۰۰ به اوج خود می‌رسد و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سالمندان ضمن برخورداری از امکانات رفاهی، بهداشتی و پزشکی بتوانند در جامعه نقش آفرین باشند.

وی افزود: در دهه ۶۰ شمسی نرخ رشد موالید بیش از سه و نیم درصد بود و هم اکنون این مهم به کمتر از یک درصد رسیده که این پدیده در برنامه ریزی‌های کلان کشور می‌تواند پیامد‌های مختلفی داشته باشد.

استاندار مرکزی بیان کرد: از ۵۵ هزار روستای پیش از انقلاب بیش از ۲۰ هزار روستا خالی از جمعیت شده و باید در جهت تشویق مردم برای مهاجرت معکوس برنامه ریزی کرد.

آقازاده اضافه کرد: استان مرکزی یکی از مناطق قابل توجه سرمایه گذاران صنعتی است که می‌توان از این فرصت در راستای تشویق سرمایه گذاران در جهت تولید نیاز‌های جامعه سالمند استفاده کرد.

وی نسبت به تکریم جامعه سالمند تاکید کرد و گفت: از نظر بزرگان دینی و ائمه اطهار (ع) جایگاه سالمندی بسیار ارزشمند و مورد احترام فراوان است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: ۵۵ هزار نفر از جمعیت استان در سن سالمندی قرار دارند که از این تعداد ۳۴ درصد در روستا و بقیه در شهر‌ها زندگی می‌کنند.

 امینی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش خدمات اداره کل بهزیستی استان مرکزی قرار دارند که از این تعداد ۸۰۰ سالمند از خدمات مستمر استفاده می‌کنند.

وی، مناسب سازی اماکن عمومی و فضای شهری، اختصاص اماکن ورزشی و رفاهی به صورت رایگان و بهره مندی از خدمات مسافری از قبیل: بلیط رایگان قطار و اتوبوس مهمترین خواسته‌های جامعه سالمند از مسئولان عنوان کرد.

 
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار