استان فارس همچنان در تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن صدرنشین است و این درحالی است که به طور متوسط در هر شبانه‌روز ۳ کشته و ۳۷ مجروح در استان داریم.
کد خبر: ۷۸۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 09 October 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:تلفات سوانح رانندگی در حالی در استان فارس نسبت به سایر استان‌ها پیشی گرفته است که در تازه‌ترین آمار استان فارس همچنان در این موضوع پیشتاز است. آمار بالای تصادفات جاده‌ای بسیار نگران‌کننده است و جدا از تلفات مصدومین و معلولینی که برجای می‌گذارد ،خود ضایعه‌ای دیگر است.

همواره در بررسی علت وقوع بالای حوادث جاده‌ای در سطح استان طول راه‌ها و تردد زیاد خودرو عنوان می‌شود و در کنار عوامل متعدد وقوع حوادث همواره عامل انسانی در جایگاه نخست قرار دارد.

 

بی‌شک ایمنی راه و به ویژه نصب علائم هشدار در نقاط حادثه‌خیز بی‌تاثیر در این آمار نیست؛ چنانچه فارس در طول جاده‌ها موارد حادثه‌خیز زیادی دارد و آن طور که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اعلام کرده است بیش از 170 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های فارس شناسایی شده است.

گرچه سیاهپور اعلام کرده است که در حال رفع حادثه‌خیزی یا مشخص کردن نقاط حادثه‌خیز با علائم راهنمایی و رانندگی هستند که تعداد آن به یک پنجم نقاط حادثه‌خیز استان هم نمی‌رسد. با هر دلیلی وقوع این حجم از تصادفا ت رانندگی با بار فوتی و مصدومین بالا نیاز به بررسی ریشه‌ای دارد

افزایش 6.1 درصدی فوتی‌های تصادف در 4 ماه امسال

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در چهارماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل فوتی‌های حوادث رانندگی 6.1 درصد افزایش داشته است.

علیرضا درودچی با بیان اینکه 469 نفر به دلیل فوت ناشی از تصادفات در چهار ماهه نخست امسال به مراکز پزشکی قانونی در سطح استان ارجاع داده شده‌اند، خاطرنشان می‌کند: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6.1 درصد افزایش داشته است.

درودچی با اشاره به آمار تلفات سوانح ترافیکی در چهارماهه نخست سال عنوان می‌کند: 377 از این تعداد مرد و 92 نفر دیگر زن بوده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 442 نفر بوده است، افزایش 6.1 درصدی را نشان میدهد.

فارس با 612 کشته در صدر تلفات جاده‌ای 5 ماه امسال

همچنین در آخرین آمار پزشکی قانونی کشور در پنج ماهه نخست سال جاری 7 هزار و 561 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 7 هزار و 489 نفر بود، یک درصد افزایش یافته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل تلفات حوادث رانندگی پنج ماهه امسال 5 هزار و 918 نفر مرد و یک هزار و 643 نفر زن بودند.

همچنین در این مدت استان‌های فارس با 612، خراسان رضوی با 543 و تهران با 542 فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با 51، چهار محال و بختیاری با 92 و کهگیلویه و بویراحمد با 104 فوتی کمترین آمار تلفات را داشته‌اند.بر این اساس فارس نزدیک به 9 درصد تلفات جاده‌ای کل کشور را شامل می‌شود و با استان‌های بعدی خراسان رضوی و تهران به ترتیب 69 و 70 کشته فاصله دارد.

کاهش 3 دهم درصدی مصدومان تصادفات پنج ماهه

در پنج ماهه امسال آمار مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند، سه دهم درصد کاهش یافت. در این مدت 157 هزار و 836 مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که 112 هزار و 327 نفر آنان مرد و 45 هزار و 509 نفر زن بودند.

تعداد مصدومان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش سه دهم درصدی داشت. در این مدت استان‌های تهران با 16 هزار و 975،‌ خراسان رضوی با 12 هزار و 457 و اصفهان با 12 هزار و 117 نفر بیشترین آمار مصدومان تصادف را داشته‌اند.

رشد 4.4 درصدی تلفات در مرداد

در پنج ماهه نخست امسال بیشترین آمار تلفات با هزار و 729 مربوط به مرداد ماه و کمترین آن با هزار و 242 نفر مربوط به فروردین ماه است. به عبارتی در مرداد ماه امسال یک هزار و 729 نفر در حوادث رانندگی جان باختند که یک هزار و 341 نفر از آنان مرد و 388 نفر زن بودند. آمار تلفات مرداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و 656 نفر بود، 4.4 درصد بیشتر شده است.

تعداد مصدومان در مرداد ماه نیز 34 هزار و 150 نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش از هفت هزار و 561 فوتی تصادفات در پنج ماهه امسال، بنج هزار و 20 نفر در محورهای برون شهری، هزار و 838 نفر در مسیرهای درون شهری، 502 نفر در مسیرهای روستایی، 52 نفر در راه‌های اختصاصی و 149 نفر در سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار