معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی:
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود ورود زائران اربعین از کشور افغانستان نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.
کد خبر: ۷۸۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 08 October 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از رادیو اربعین، محمدصادق براتی بابیان اینکه ستاد اربعین خراسان رضوی به زائران غیر ایرانی دو کشور همسایه شامل افغانستان و پاکستان که ابتدا به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و سپس به عتبات عالیات می‌روند، خدمات می‌دهد، تأکید کرد: تاکنون هفت جلسه ستاد اربعین در این استان برگزار و تمهیدات لازم برای خدمات و اسکان زائران ایرانی و هم زائران غیر ایرانی کشورهای پاکستان و افغانستان دیده‌شده است.

 

وی بابیان اینکه در سال گذشته ۳۳ هزار نفر زائر افغانستانی از مرز دو قارون وارد ایران شده و به عتبات عالیات مشرف شدند، افزود:  در سال گذشته همچنین ۶۸ هزار نیز از مرز میر جاوه وارد کشور شده و از مشهد به زیارت عتبات اعزام شدند.

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، گفت: پیش‌بینی‌شده استقبال این زائران در سال جاری نسبت به سال قبل از رشد ۱۵ درصدی برخوردار شود که البته برای این افزایش برنامه‌ریزی‌های لازم در سطح استان خراسان رضوی صورت گرفته است.

 

براتی بابیان اینکه استقبال خوبی که خیران و جمعیت‌های خیریه در سطح استان خراسان رضوی داشتند سبب شد تا طرح فرهنگ میزبانی در مشهد الرضا انجام گیرد، بیان کرد: امیدواریم این فرهنگ در قرار ایران اتفاق بیفتد چراکه سازوکار معنوی بسیار خوبی را شامل می‌شود.

 

وی بابیان اینکه در تمامی مواکب و محل‌های اسکان در خراسان رضوی، به‌منظور ترویج فرهنگ حسینی بحث فرهنگی در سرلوحه امور است، افزود: کارگروه و کمیته مخصوصی برای این کار در استان خراسان رضوی تدارک دیده‌شده که هم نسبت به اعزام مبلغان مبادرت می‌ورزد و هم چاپ و نشر محتواهای فرهنگی و دینی را بر عهده دارد.

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، تأکید کرد: مشهد همچنین آمده مجاوران و زائرانی است که در روزهای اربعین به زیارت امام هشتم(ع) می‌آیند لذا تا پایان ماه صفر در ۵۰۰ نقطه استان ایستگاه‌های صلواتی به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار