قائم مقام آستان قدس رضوی:
قائم مقام آستان قدس رضوی گفت: از نویسندگان حوزه اربعین حمایت می‌کنیم و در برنامه سوم تحت عنوان موکب داران، که نویسندگان حوزه اربعین شرکت داشتند صدها اثر به دبیرخانه ارسال شد.
کد خبر: ۷۸۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹ 07 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی در تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی در اربعین حسینی اظهار کرد: برنامه‌های آستان قدس رضوی از  2 ماه قبل آغاز شده است و در همین راستا 3 همایش برگزار کردیم.

 

وی افزود: اولین همایش به عنوان برنامه فرهنگی در مشهد برگزار شد و ترکیبی از فعالان که در ایران خدمت رسانی می‌کنند و خادمین کشورهای دیگر از جمله عراق، پاکستان و هند در آن شرکت کردند.

 

قائم مقام آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دومین همایش برای موکب داران عراقی برگزار شد، گفت: در این همایش 1200 نماینده خیر مسیحیان داخل عراق دعوت شدند؛ بطوریکه این همایش اثرات مثبتی در همبستگی و سیل موج خدمت گذاری در کشور عراق را به همراه داشت.

 

خاکسار قهرودی با بیان اینکه از نویسندگان حوزه اربعین حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: برنامه سوم تحت عنوان موکب داران برگزار شد، در این برنامه نویسندگان حوزه اربعین شرکت داشتند و صدها اثر به دبیرخانه ارسال شد.

 

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: با نزدیک شدن به ایام اربعین برای ارائه خدمات مختلف عمومی، پزشکی و درمانی به 6 نقطه از خاک عراق اعزام نیرو داشتیم.

 

قائم مقام آستان قدس رضوی گفت: از طریق حمایتهای مالی خیرین، زائرین در مسیر رفت و برگشت در نزدیکی مرز ایران در 4 موکب پذیرایی می‌شوند، همچنین 4 موکب نیز  در داخل کشور عراق و متعلق به آستان قدس رضوی از زائران پذیرایی می‌کند. 

 

خاکسار قهرودی در رابطه با نقاطی که  موکب‌های آستان قدس مستقر هستند گفت: در کربلا 2 موکب، در شهر کاظمین و سامرا نیز هرکدام یک موکب تا 5 روز بعد از اربعین برپا است و خدمات مختلف به زائران ارائه می‌دهند. 

 

وی در ادامه در رابطه با برنامه خدمات این موکب ها نیز اظهار داشت: روزانه 114 هزار غذا در بین زائرین توزیع می‌شود و به طور کلی در 4 موکب تا حدود 150 هزار وعده غذا تقسیم خواهد شد.

 

قائم مقام آستان قدس رضوی افزود: خدمات پزشکی نیز از جانب کادر پرسنل بیمارستان رضوی انجا می‌شود و در ایستگاههای نجف به کربلا و بخش دیگری از پزشکان همراه کاروانهای زائران ایرانی به کربلا اعزام می‌شوند.

 

خاکسار قهرودی ادامه داد: همچنین به تمام کاروانها کمکهای کالایی مانند برنج و غیره خواهد شد و همچنین مقرهایی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است و روزانه 55 هزار وعده در مرز دوقارون و 200 هزار وعده غذایی در مرز میرجاوه در بین زائران حسینی توزیع می‌شود.

 

وی در پایان افزود: تعداد 1500 خادم یار در این ایام حضورخواهند داشت؛ ضمن اینکه 200میلیون تومان دارو و 300میلیون تومان تجهیزات درمانی در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار