گزارش تابناک تبریز از جلسه شورای شهر تبریز
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: ۱۲ میلیارد تومان بدهی شهرداری منطقه به تامین اجتماعی است که ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان برای آن جریمه صادر می‌شود.
کد خبر: ۷۸۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 06 October 2019

 

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در تذکر میان دستور خود از کم کاری شهرداری تبریز گفت: دستور العمل شهرداری های کشور از وزارت کشور در ۳۱ مرداد به شهرداری ارسال شده و ۳ روز فرصت داده شده بود تا به آن پاسخ داده شود اما شهرداری اقدامی‌ در جهت اقدام به این دستور‌ العمل‌ انجام نداده است.

فریدون بابایی اقدم نیز در انتقاد از زمان در نظر گرفته شده برای میهمانان‌ صحن علنی‌ از ریاست شورا خواست تا در‌ این زمینه میزان زمان در نظر گرفته شده را افزایش دهند.


این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کمسیون‌ نظارت باید پیگیر مصوبات شورا باشد از این کمیسیون‌ میخواهیم‌ مصوبات را پیگیری کنند.
وی افزود: سازمان‌ عمران شهرداری منطقه چهار تبریز به علت وجود بدهی نمی‌تواند آسفالت‌ ریزی کند.


این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: ۱۲ میلیارد تومان بدهی شهرداری منطقه به تامین اجتماعی است که ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان برای آن جریمه صادر می‌شود.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به لایحه مالیات بر ارزش افزوده چندین بار از دستور کار مجلس با همکاری نمایندگان‌ استان از دستور خارج شده است.
وی اضافه کرد: در این صورت حذف اختیاری شورا ها از تعیین عوارض شهر و تعرفه خدمات مدیریتی‌ شهری حذف می‌شود.
شهین باهر گفت: از نمایندگان شورای شهر میخواهیم‌ در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان‌ استان این موضوع پیگیری شود.

در ادامه مسعودی ریحان نیز با انتقاد از حذف شورای شهر از تعیین مالیات بر خدمات شهری خواستار تعیین یک نفر برای پیگیری‌ این موضوع از مجلس شد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حذف سلیقه ای مدیران با تجربه قابل قبول نیست.
وی در تذکری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: میزان حقوق پرسنل شهرداری تبریز اعم از کارگران و کارمندان چقدر است که با ۱۵ روز تاخیر پرداخت شود.


صادقزاده ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و وضعیت زندگی این عزیزان پرداخت حقوق با ۱۵ روز تاخیر دیگر افتخار محسوب نمی شود و دلخوشی اعضای شورای شهر کبنی بر پرداخت حقوق و مزایای نیز به یاس تبدیل شده است.


وی با انتقاد از اینکه مناطق دهگانه شهرداری تبریز عملا تعطیل هستند، خاطر نشان کرد: منطقه ای از شهرداری که در گذشته علاوه بر پرداخت حقوق پرسنل خود، معین چند منطقه دیگر برای پرداخت حقوق بود، امروز نتوانسته حقوق‌شهریور ماه خود را پرداخت کند.


عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: باید مشخص شود که شهرداری تا کی قصد دارد با فروش زمین و اموال شهرداری تبریز و مردم حقوق پرداخت کند؟


وی‌ همچنین گفت: شهرداری تبریز در این برهه حساس و خطرناک باید به فکر جذب سرمایه گذار و کسب در آمد های پایدار باشد و مدیریت سرمایه گذاری شهرداری تبریز گزارشی از عملکرد خود و تعداد سرمایه گذاری های صورت گرفته در طول دو سال گذشته از عمر شورای پنجم ارایه نماید.


صادقزاده در ادامه سخنان خود گفت: شهرداری تبریز متعلق به قبیله و عشیره کسی نیست که بیاییم مدیران با سابقه و متخصص را بصورت سلیقه ای و غیر کارشناسانه حذف کنیم و شهر تبریز را بصورت فامیلی و با دوستان اداره کنیم و ‌شایسته سالاری ملاک عمل نباشد.

وی با اعلام اینکه مهم ترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی آن است، ادامه داد: متاسفانه در شهرداری تبریز این مسئله مهم مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است و انگیزه تلاش برای فعالیت را از آنها گرفته است.
رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: شهرداری تبریز در حال حاضر نیاز به یک شوک اساسی و ‌بزرگ در بدنه مدیریتی دارد و باید میدیران بی کفایت که قدرت ریسک و فعالیت را ندارند کنار گذاشته شوند.
وی افزود: ضمن احترام به تمام مدیران مجموعه شهرداری تبریز متاسفانه باید اعلام کنم که در حال حاضر بیشتر مدیران مجموعه شهرداری تبریز حال و‌ حوصله خارج شدن از مجموعه مدیریتی خود را ندارند و در مقابل آن مدیران لایق که بارها جواب پس داده اند به دلایل مختلف و سلیقه ای در ستاد فسیل شده اند.


صادقزاده ادامه داد: بنده بعنوان خادم شهروندان تبریز اعلام می کنم اگر وضعیت به همین روال پیش برود طی هفته های آینده نام مدیران و افرادی که باعث عدم پیشرفت شهر تبریز می شوند را از همین تریبون اعلام خواهم کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: وضعیت مالی شهرداری تبریز واقعا تاسف بار است و اگر چاره اندیشی نشود طی ماه های آینده دچار بحران مالی بزرگی خواهیم بود.


وی با بیان اینکه مردم از عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز نا‌امید شده اند خاطر نشان کرد: در شهر اصفهان ۴۰ پروژه بمناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با عنوان امید در طی دو سال گذشته عملیاتی شده است اما در کلانشهر تبربز هیچ خبری از پروژه شاخص وجود ندارد.


صادقزاده همچنین گفت: پروژه های نیمه تمام دوره های گذشته به حال خود رها شده اند و عملا اراده ای برای تکمیل این پروژه ها وجود ندارد، وضعیت مقبره الشعرا، میدان شهید بهشتی، میدان آذربایجان، اتوبان ولایت، میار میار تعدادی از این پروژه ها هستند.
وی در پایان ادامه داد: از شهردار محترم تقاضا دارم قدری با واقعیت ها حرکت کند تا شاهد رشد و شکوفایی و پیشرفت تبریز باشیم و بتوانیم این کهن شهر را به سمت جهان شهر شدن پیش ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار