با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی؛
آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث یازدهمین کتابخانه عمومی نیشابور با حضور مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ 05 October 2019

به گزارش تابناک رضوی، در این مراسم سعید شیبانی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور ضمن تقدیر از خانواده مرحوم زینلی عنوان کرد: خیلی خوشحال هستیم که امروز شاهد این کار فرهنگی برای مردم به ویژه کودکان و نوجوانان این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: بسیار از خانواده مرحومه زینلی سپاسگزاریم که این افتخار را فراهم کردند و برای آن مرحومه علو درجات را خواهانیم و بی شک دعای خیر کسانی که با کتاب انس خواهند گرفت سالیان سال همراه این خانواده خواهد بود.

 حمید گرمابی نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه این آیین عنوان کرد: شهرستان نیشابور در شاخص های کتابخوانی از متوسط کشوری بالاتر است و امیدواریم با ساخت این کتابخانه در منطقه پرجمعیت شهر نیشابور شاهد ترویج فرهنگ مطالعه باشیم.  

 

هاجر چنارانی دیگر نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم عنوان کرد:خانواده مرحومه زینلی از چهره های فرهنگی و خیر شهرستان هستند و خوشحالیم که با ساخت کتابخانه عمومی به نام مرحومه فهمیمه زینلی راه این معلم بزرگوار ادامه خواهد داشت.

 

حسین باری عضو شورای شهر اسلامی شهر نیشابور و رئیس کمیسیون فرهنگی عنوان کرد:این منطقه هفت هزار دانش آموز دارد و ضرورت ساخت کتابخانه در این مکان به شدت احساس می شد و ما در شورای شهر آماده هرگونه همکاری برای ساخت این کتابخانه هستیم.

 در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی با ذکر حدیثی از امام جعفر صادق (ع) ادامه داد:بنا بر فرمایش این امام بزرگوار پرونده اعمال انسان بعد از فوت او بسته می شود ولی شش چيز است كه مومن پس از مرگ هم از آنها بهره مند مي شود که رويه نيكي كه از او بيادگار مانده و ديگران از آن استفاده می كنند یکی از این صفات و اعمال خیر است و کار خیر خانواده مرحومه زینلی و ساخت کتابخانه نیز مصداق همان رویه نیکویی است که تا سالیان سال برکت خواهد داشت.

  وی ادامه داد: استان خراسان رضوی  ده باب کتابخانه عمومی خیر ساز دارد و با ساخت  این کتابخانه، این سنت حسنه ادامه خواهد داشت.

در این آیین محمدرضا مقدم پاشا رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت کتابخانه های عمومی شهرستان عنوان کرد: نیشابور  صاحب 10 کتابخانه عمومی نهادی است و انشاله با احداث کتابخانه عمومی خیرساز فهمیمه زینلی، نیشابور صاحب 11 کتابخانه عمومی خود خواهد شد.

 وی ادامه داد: غرب شهرستان نیشابور فاقد کتابخانه عمومی است و امید است با ساخت این کتابخانه در غرب شهرستان شاهد رونق فرهنگی بیشتر این منطقه باشیم.

گفتنی است زمین کتابخانه عمومی مرحومه فهیمه زینلی توسط شهرداری نیشابور به اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی واگذار شده است و خانواده مرحوم زینلی هزینه احداث بنای کتابخانه را تقبل کرده اند و این کتابخانه با نیت خانواده این مرحومه و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زمینی به مساحت 150متر مربع و زیربنای 120 متر مربع و با پیش بینی هزینه 2میلیارد و 400میلیون ریال در محل پارک رضوان شهرستان نیشابور احداث خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار