آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه اربعین تنها یک حرکت دینی نیست تصریح کرد: مذهب اربعین سیاسی و سیاست اربعین مذهبی است و همان سیاست کربلا و امام حسین (ع) را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۷۸۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 04 October 2019
امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمنان و سعودی‌ها به دنبال تفرقه‌افکنی بین ملت عراق و ایران هستند که باید مراقب بود، مذهب اربعین را سیاسی و سیاست اربعین را مذهبی دانست که همان سیاست کربلا و امام حسین (ع) را دنبال می‌کند.

به گزارش فارس، آیت‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: معاویه در زمانی که با حضرت علی (ع) درگیر جنگ بود به ولایات مختلف نامه می‌فرستاد تا به دروغ القا کند او صلح‌طلب است و علی (ع) جنگ‌طلب!

وی با بیان اینکه نامه‌های معاویه در ظاهر برگرفته از معارف قرآن بود گفت: این ملعون گستاخی را به حدی رسانده بود که حضرت علی (ع) را نصیحت می‌کرد، از قیامت سخن می‌گفت و علی (ع) را متهم به حرص قدرت می‌کرد!

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام علی (ع) نیز به نامه، معاویه پاسخ دادند و یادآوری کردند که او فرزند کیست تصریح کرد: وقتی جامعه اسلامی به انحراف کشیده می‌شود، امثال معاویه، علی‌بن‌ابیطالب (ع) را نصیحت می‌کند.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که از علی (ع) بدگویی شود و دائماً او را ضد دین معرفی کنند، حادثه کربلا رخ می‌دهد و بقیه نیز خوشحالی می‌کنند گفت: دشمنان در هر شرایطی به دنبال از بین بردن نام اهل بیت (ع) بودند، اما امروز می‌بینیم که اربعین و راهپیمایی آن نام بلند حسین (ع) را جهانی کرده است.

شعبانی با اشاره به اهمیت مقاومت در مقابل ظلم و ستم به تأسی از اباعبدالله (ع) تأکید کرد: در یمن معادله جنگ برهم خورده و جریان مقاومت با تمسک به فرهنگ ضدظلم و ضد استکبار، دست برتر را پیدا کرده است.

وی گفت: هنگام نابودی تأسیسات نفتی عربستان توسط نیرو‌های یمن، اروپا و آمریکا ایران را متهم کردند، اما عملیات دوم باعث شد این ادعای باطل دشمن نیز مشخص شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عربستان تلاش بسیاری کرد مسأله نابودی تأسیسان نفتی آن رسانه‌ای نشود، اما دست خدا همراه مردم مظلوم یمن است افزود: سعودی‌ها به دنبال این هستند رابطه مردم ایران و عراق را به هم بزنند که باید مراقب بود، عده قلیلی نیز در داخل ایران و عراق به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه هستند و جو‌های روانی نیز ایجاد می‌کنند.

وی در ادامه هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و افزود: نیروی انتظامی نباید نسبت به بدحجابی بی‌تفاوت باشد و نه باید در مقابله با آن خشونت به خرج دهد بلکه باید رفتار دلسوزانه، قاطعانه نسبت به این موضوع ورود کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی تلاش می‌کنند که بدحجابی را معضل سیاسی نشان دهند در حالی که این مسأله اخلاقی است نه سیاسی خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد دشمن این القا را ایجاد کند که این مسوله سیاسیی است و افراد بدحجاب ضد نظام هستند.

وی در ادامه با تقدیر از زحمات آتش‌نشانان و نیرو‌های انتظامی آن‌ها را یکی از عناصر مهم خدمت‌رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و ایجاد امنیت در کشور را یکی از مسائلی دانست که باید همواره قدردان آن بود.

شعبانی به سالگرد شهادت شهید همدانی نیز اشاره کرد و ضمن اینکه یادی از شهدای مدافع حرم کرد و آن‌ها را عامل برقراری امنیت در کشور خواند، افزود: برگزاری باشکوه مراسم سالگرد شهید همدانی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به اهمیت هفته کودک نیز پرداخت و تصریح کرد: مسائل کودکان باید مورد توجه قرار گیرد و افزایش سرانه مطالعه در خانواده‌ها مد نظر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار