وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت: به رغم آن که تلاش های امانوئل مکرون برای فراهم آمدن فرصت مذاکره میان مقامات ایران و آمریکا در نیویورک با موفقیت همراه نبود، اما دولت پاریس به تلاش های خود در این راستا ادامه می دهد.
کد خبر: ۷۸۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ 03 October 2019

 «ژان ایو لودریان» به نمایندگان مجلس در پاریس گفت: ایران و ایالات متحده بیش از یک ماه فرصت دارند تا گفت و گو را برای کاهش تنش ها در خاورمیانه آغاز کنند.

وی از دو طرف خواست که قبل از آن که ایران گام چهارم را در کاهش تعهدات هسته ای در ششم نوامبر (۱۵ آبان) اجرایی کند، قدمی در راستای دیدار و گفت و گو بردارند.

سخنان وزیر خارجه فرانسه در حالی بیان می شود که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با میانجیگری های مکرون رئیس جمهوری فرانسه حاضر به دیدار و گفت و گو با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نشد.

لودریان در راستای تلاش های دولت پاریس برای فراهم کردن دیدار مقامات میان آمریکا و ایران گفت: به رغم آن که ما در برقراری دیدار مقامات ایران و آمریکا موفق نبوده ایم اما دولت پاریس همچنان به دنبال فراهم کردن این دیدار است.

وزیر خارجه فرانسه افزود: اکنون نوبت به ایران و ایالات متحده رسیده است که از این فرصت نسبتاً کوتاه استفاده کنند، زیرا ایران در اوایل ماه نوامبر اقدامات جدیدی را برای کاهش تعهدات خود به توافق وین انجام خواهد داد و این اقدامات احتمالا منجر به بروز تنش های جدید می شود.
منبع: خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار