تیم ملی والیبال ایران در ادامه سال شلوغ و پرترافیک خود، این بار در رقابت‌های جام جهانی والیبال ۲۰۱۹ در ژاپن به میدان رفته و در نخستین مسابقه برابر روسیه صف آرایی کرد که نتیجه را واگذار نمود. شاگردان کولاکوویچ در دو ست شروع بازی نمایش خوبی نداشتند و با اختلاف مغلوب روس‌ها شدند اما در ست سوم به رغم فاصله پنج امتیازی با حریف نامدار، برنده شدند ولی در ست چهارم با بدشانسی باختند
کد خبر: ۷۸۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 01 October 2019

 

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۸:۳۰ صبح امروز (سه‌شنبه) ۹ مهر ماه ۹۸ در نخستین بازی اش در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن به مصاف روسیه رفت و در یک بازی متوسط نتیجه را سه بر یک باختند.

به گزارش تابناک ورزشی،  با تصمیم ایگور کولاکوویچ، ایران با ترکیب سعید معروف (کاپیتان)، امیر غفور، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) و فرهاد قائمی بازی را آغاز کرد، ولی در مقابل روس، با تیمی متشکل از جوان‌ها و ذخیره‌ها رویاروی کشورمان ایستاد.  

در اغلب دقایق بازی تیم ایران با همان ترکیب آشنای خود، اسیر دفاع روی تور روس‌ها و سرویس‌های قدرتی حریف شد. روس‌ها که شش بار فاتح جام جهانی شده اند، در این بازی با استفاده از تجربه بالای خود، ایران را مغلوب کرد.

ست اول: ۲۱ - ۲۵ به سود روسیه

در حالی که تا امتیاز هفده با روس ها پایاپای پیش رفتیم، اما ناگهان نظم تیمی ایران به ریخت و روس ها با چهار پوئن فاصله ست را بردند. ایران شروع خوبی داشت و با سرویس‌های شفیعی ۲ بر صفر پیشی گرفت، اما این تیم روسیه بود که در ادامه ۳ امتیاز متوالی کسب کرده و پیش افتاد. با بالا رفتن سرعت حملات ایران روی پاس‌های معروف، دفاع جوان روسیه جا ماند تا نهایتا ایران ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کند، امتیازی امیدوارکننده که می توانست با تداوم منجر به برتری ایران شود اما ورق برگشت و با شروع مجدد بازی، روس‌ها عملکرد بهتری در دفاع روی تور داشتند و با کسب ۵ امتیاز متوالی ۱۲ - ۱۰ از ایران پیشی گرفتند تا کولاکوویچ برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. شاگردان توماس ساملوو با حفظ اختلاف دو امتیازی ۱۶ - ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را کسب کردند.

با شروع بازی روی آبشار غفور و به اوت رفتن آبشار بازیکن روسیه، ایران توانست در امتیاز ۲۰ بازی را به تساوی بکشد. در ادامه، اما باز هم این روسیه بود که با درخشش لاکولف ۲۲ - ۲۰ پیش افتاد تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. نهایتا روس‌ها با عملکردی بهتر در حمله ۲۵ - ۲۱ ست نخست بازی را از آن خود کردند.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود روسیه
ترکیب تیم ایران برای ست دوم تغییری نکرد. روس‌ها ست دوم را بهتر شروع کردند و در امتیاز ۸ بر ۶ به سود شاگردان ساملوو هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه سرویس علی شفیعی نتیجه بازی را ۱۲ بر ۱۱ به سود ایران کرد، اما روس‌ها خیلی زود به بازی برگشتند و نتیجه بازی را ۱۵ بر ۱۲ به سود خود کردند تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. روسیه در نهایت ۱۶ - ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را هم کسب کرد. روس‌ها با سرویس‌های پر قدرت دریافت‌های ایران را دچار مشکل کرده و با درخشش مدافعانش توانست با اختلاف ۷ امتیازی، ۲۵ - ۱۸ ست دوم بازی را نیز با پیروزی پشت سر بگذارد.

ست سوم؛ ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران
بالاخره تیم ایران از افت ابتدایی جام بیرون آمد و در حالیکه پنج پوئن در امتیاز 15 از روس ها عقب مانده و بازی را واگذار کرده بود، اما در کامبک جانانه ، موفق شد این ست بازی را با برتری تمام کند. در ابتدای ست سوم هم روس‌ها تیم برتر میدان بودند. شاگردان ساملوو از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفتند و به تیم خسته و بی انگیزه ایران اجازه خودنمایی ندادند. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود روسیه تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری ۱۴ بر ۸ روسیه بر ایران موجب شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. همین وقفه باعث دگرگونی تیم ملی شد.

در ادامه با درخشش قائمی و عبادی پور با پاس های معروف، نتیجه بازی ۱۸ بر ۱۸ مساوی شد تا ساملوو تقاضای وقت استراحت فنی کند. این نخستین دفاع ما در این بازی بود که توسط شفیعی رقم خورد تا بازی در امتیاز ۱۸ مساوی شود. با بهتر شدن روند ایران در دفاع روی تور، شاگردان کولاکوویچ ۲۱ - ۲۰ از روسیه پیش افتادند. با حرکت دوبل وسط عبادی‌پور ایران ۲۴ - ۲۳ پیش افتاد تا ساملوو برای روسیه تقاضای وقت استراحت کند. دو تیم به صورت پایا پای پیش رفتند تا اینکه با بیرون رفتن آبشار "گرانکین" ایران توانست ۲۶ - ۲۴ پیروز ست سوم شود تا بازی به ست چهارم کشیده شود. سرانجام این ست دشوار با نتیجه نزدیک ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران تمام شد.

ست چهارم: ۲۲ - ۲۵ به سود روسیه

ایران با انگیزه کشاندن بازی به ست پنجم؛ شروع خوبی در این ست داشت و با آبشار عبادی‌پور توانست ۲ - ۱ پیش بیافتد. سپس ایران با سرویس‌های پرشی موجی یلی دریافت‌های روسیه را دچار مشکل کرد و با به کار گیری سرعت در خط حمله ۴ - ۲ پیش افتاد.  ایران ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با شروع مجدد بازی روس ها دوباره سراغ سرویس‌های خوب خود رفتند و دریافت ایران را مثل دو ست نخست دچار مشکل کردند تا بازی در امتیاز ۸ مساوی شود.  معروف در زدن سرویس،اشتباه کرد و روسیه زودتر به پوئن ۱۶ و وقت استراحت فنی دوم رسید.

ایران در بازگشت به زمین بازی را در امتیاز ۱۷ مساوی کرد و چند سرویس خوب بخصوص توسط اسفندیار تازه وارد، نتیجه ۲۰ - ۱۹ به سود ایران را در پی داشت. ساملوو وقت استراحت گرفت و بلافاصله با آبشار و سرویس پادلسنیک، روسیه ۲۲ - ۲۰ پیش افتاد تا این بار ایران تقاضای استراحت کند. دفاع روسیه اجازه خودنمایی نداد و تیم ایران راحت تر از چیزی که تصور می شد بار دیگر امتیازات پایانی را به روس ها تقدیم کرد و باخت تا حتی یک امتیاز هم نصیب تیم کشورمان نشود.

ادامه برنامه بازی‌های ایران در این دوره از پیکار‌ها

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸: ایران - مصر، ساعت ۵:۳۰

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸: ایران - کانادا، ساعت ۵:۳۰

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸: ایران - استرالیا، ساعت ۱۱:۳۰

یک‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸: ایران - برزیل، ساعت ۸:۳۰

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸: ایران - آمریکا، ساعت ۱۲:۳۰

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸: ایران - تونس، ساعت ۸:۳۰

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸: ایران - آرژانتین، ساعت ۵:۳۰

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸: ایران - ژاپن، ساعت ۱۳:۳۰

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸: ایران - ایتالیا، ساعت ۹:۳۰

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸: ایران - لهستان، ساعت ۷:۰۰

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار