به مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسم عصر شعر و خاطره با حضور شاعران آیینی استان به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا در سالن همایش امیرالمومنین (ع) نکا برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 30 September 2019

این مراسم که در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و دانش‌آموز شهرستان نکا با همکاری دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار ‌شد؛ با روایتگری «مفید اسماعیلی» رزمنده دفاع مقدس و مدافع حرم همراه بود.

مجید شعبانی فرمانده سپاه نکا نیز در مراسم عصر شعر و خاطره دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهدا برای دفاع از کیان و دین اسلام رفتند.

وی به دیوان اشعار حضرت امام (ره) اشاره کرد و با بیان اینکه شاعران برای اینکه به شعر تراز انقلاب برسند، حضرت امام خمینی (ره) را الگوی خود قرار بدهند، گفت: حضرت امام خمینی (ع) اول، انقلاب را در درون خود ایجاد کرد و پس از آن انقلاب اسلامی انفجار نور شد.

این مسئول افزود: در گام دوم انقلاب، نیاز داریم به خود بپردازیم و داشته‌ها و هنرهای خود را مانند حضرت امام (ره) با زبان هنر بیان کنیم که با گذشت چهل سال همچنان به روز است و می‌شود به جوامع منطقه و بین الملل معرفی کرد.

شعبانی ادامه داد: شاعران وارثان خوبی برای انتقال ادبیات انقلابی هستند که حضرت امام (ره) تبیین کرد.

در ادامه این مراسم شاعران آیینی استان مازندران اشعاری در وصف شهدای دفاع مقدس با همراهی نوای «‌نی‌« علی عباسی از هنرمندان این شهرستان خواندند.

اجرای مارش عزای «ساقی بی دست» به سرپرستی علیرضا حبیب پور و اجرای «موسیقی وطن» توسط ابراهیم خائفی از جذاب ترین برنامه های این مراسم بود.

در خاتمه این مراسم آیینی که با حضور خانواده های شهدا، جانبازان و دیگر اقشار مختلف مردم شهیدپرور نکا برگزار شد؛ از شاعران و هنرمندان استان توسط حمیدرضا مردانی رئیس دانشگاه پیام نور نکا، مهدی روحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید شعبانی فرمانده سپاه، طاهری بخشدار بخش مرکزی و دیگر مسئولین این شهرستان، با اهدا لوح سپاس، تقدیر و تجلیل بعمل آمد.
آریا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار