کد خبر: ۷۸۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴ 30 September 2019

انتصاب سعید ناجی به سمت معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان از معدود رویدادهایی بود که نمایندگان هرمزگان حداقل در پوسته رسانه ای، در مخالفت با آن دیدگاه مشترک داشتند.
ترجیع بند و جمله مشترک همگی نیز تاثیر منفی این انتصاب بر "چیدمان سیاسی استان در آستانه انتخابات " بود.

رمزگشایی نگرانی نمایندگان از آمدن ناجی
  

اما جدا از نقش و جایگاه و حد و حدود نمایندگان در این گونه انتصاب ها به نظر می رسد عبارت " چیدمان سیاسی استان در آستانه انتخابات" و ارتباط آن با انتصاب معاون سیاسی امنیتی نیاز جدی به رمزگشایی و ترجمه دارد.
بدون قضاوت درباره چون و چرای این جابجایی و یا پیشداوری درباره عملکرد ناجی و یا میرزاد سرپرست پیشین معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، نمایندگان مخالف این انتصاب که از شاﺋبه های انتخاباتی نگران هستند بهتر است به این پرسش پاسخ دهند که این تغییر چه تاثیری در روند اجرایی امور از جمله انتخابات دارد که بار منفی را بر استان تحمیل می کند و آرامش استان را بهم می زند؟

مگر قرار است معاون سیاسی امنیتی که رییس ستاد انتخابات است و رده های وابسته به وی مانند فرمانداران یا اعضای ستاد انتخابات، چه نقش و کارکردی در انتخابات داشته باشند که دست زدن به این ترکیب منجر به تغییر در چینش سیاسی استان و به دنبال آن اظهار نگرانی های شدید و غلیظ از جانب نمایندگان کنونی شود.
به فرض این که عکس العمل های رسانه ای نمایندگان معترض را واقعی و صادقانه بدانیم، پیام آشکار آنان تاثیرگذاری مسوولان سیاسی و اجرایی استان بر نتیجه انتخابات است که خود سوال ها و ابهام های جدی تری را به وجود می آورد.
این ابهام ها و شائبه ها و شاید هم بتوان گفت اتهام به قدری جدی است که به نظر می رسد استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان باید از حیثیت دولت درباره ادعای بی طرفی در انتخابات و برگزاری سالم آن دفاع کند.
از سوی دیگر نمایندگان به ظاهر یا واقعا معترض نیز باید ترجمه ای شفاف و روشن از تاثیر منفی بر "چیدمان سیاسی استان در آستانه انتخابات " ارائه دهند تا شائبه ایجاد شده که می تواند تاثیر مستقیم در میزان اعتماد مردم و مشارکت آنان در انتخابات داشته باشد برطرف گردد.
چه بسا چنانچه همین نظر نمایندگان استان را ابتدا به ساکن یک رسانه یا روزنامه نگار مطرح می کرد به جرم زیر سوال بردن پیشاپیش سلامت انتخابات و وارد کردن اتهام مهندسی بر آن، قبل از هرگونه توضیح و تفسیری، از هست و نیست حرفه ای ساقط می شد.
اما نمایندگان اگر تغییری بر ذائقه آنان خوش نیاید و یا به هر دلیل آن را تهدیدی علیه "ثبات چیدمان سیاسی انتخابات " بدانند می توانند آن را زیر سوال برده و نسبت به آن اظهار مخالفت کنند.
البته نمایندگان مخالف خوان باید به این نکته ظریف نیز پاسخ دهند که حتی درصورت صحت ادعایشان چرا تغییر در چیدمان سیاسی استان را منفی می دانند؟
اگر قرار بود چیدمان سیاسی استان همواره ثابت و دست نخورده باقی بماند نمایندگان می توانستند در فرآیندی متفاوت منصوب شوند که البته دیگر لزومی به برگزاری هیچ انتخاباتی هم نبود.
با وجود تمام آنچه گفته شد، بعید به نظر می رسد نمایندگان سیاست پیشه استان از بار معنایی گفته خود بی اطلاع باشند، همان قدر که این حد از بی خبری و اظهار تغافل از جابجایی معاون استاندار نیز غیرعادی به نظر می رسد.
قطعا تا این حد اظهار بی اطلاعی از تغییر مهمترین معاون استاندار آن هم در شرایط و روزهایی که حکم وی نیز صادر شده و در دفتر خود مشغول کار بود، نه تنها امتیازی برای نمایندگان محسوب نمی شود بلکه تاییدکننده دیدگاه هایی است که آنان را منفعل و دوره قدرت و تاثیرگذاری ادعایی آنها  را پایان یافته می داند.
تنها یک گزینه و احتمال وجود دارد که می تواند از ابتدا تا انتهای تحلیل ارائه شده را مخدوش کند و آن دخیل بودن انگیزه های دیگری برای این ابراز مخالفت های رسانه ای محدود و مقطعی و چندساعتی است.
چه بسا تمام اظهار بی اطلاعی ها و ابراز نگرانی ها و جنجال ها در مخالفت با آمدن ناجی جنگ زرگری و  تنها برای بالابردن قدرت چانه زنی و مشروط کردن موافقت با وی برای سهم خواهی در انتصاب های بعدی و یا دست نزدن به ترکیب کنونی مسئولان استانی یا شهرستانی باشد که کلیدواژه  "تغییر در چیدمان سیاسی استان در آستانه انتخابات" را برای آن انتخاب کرده اند./خبرهرمزگان
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار