مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: بر اساس گزارش ارائه شده توسط کارشناسان این اداره کل تاکنون پروانه ساخت برای یک هزار و ۹۶ واحد خسارت دیده از سیل امسال در استان صادر شده است.
کد خبر: ۷۸۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 29 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حبیب الله محبی با اشاره به وضعیت ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده استان اظهار داشت: تاکنون بیش از هفت هزار و ۳۲۸ پرونده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیل زده به بانک‌های عامل استان ایلام جهت دریافت تسهیلات ارجاع داده شده است.

وی از عقد قرارداد سه هزار و ۶۴۶ مورد از واحدهای سیل زده به بانک‌های عامل استان ایلام خبر داد و افزود: از این تعداد ۸۵۱ واحد احداثی، ۲ هزار و ۷۴ واحد تعمیری و ۷۲۱ واحد معیشتی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام، روند پیشرفت واحدهای احداثی و تعمیری واحدهای سیل زده استان ایلام را مناسب دانست و گفت: تا امروز یک هزار و ۱۵۳ مورد آواربرداری، یک هزار و ۸۱ مورد پی کنی، ۹۳۵ مورد آرماتوربندی و اجرای فنداسیون و ۶۹۵ مورد دیوار چینی انجام شده است.

به گفته محبی، ۴۳۱ واحد نیز به مرحله سقف و کار اجرایی ۱۶۹ واحد نیز پایان یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به میزان تسهیلات بلاعوض به واحدهای سیل زده مسکونی گفت: از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل زدگان تاکنون حدود نزدیک به ۱۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

 ۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز امسال باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی و … استان ایلام شد.

بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار