کد خبر: ۷۸۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ 28 September 2019
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوران دفاع مقدس از هر 175 کهگیلویه و بویراحمدی یک شهید تقدیم انقلاب شده و از هر 5 نفر در استان 1 نفر در صحنه‌های رزم حضور داشتند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از یاسوج، همزمان با هفته دفاع مقدس همایش فرهنگیان و دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد.
در این همایش که با حضور جمعی از فرهنگیان در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش استان برگزار شد.
سردار حمید خرمدل گفت: در دوران دفاع مقدس از هر 175 کهگیلویه و بویراحمدی یک شهید تقدیم انقلاب شده و از هر 5 نفر در استان 1 نفر در صحنه‌های رزم حضور داشتند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروزه دشمنان نظام با محور قراردادن تحریم اقتصادی قصد مأیوس کردن مردم از انقلاب اسلامی را دارند که با حضور و پشتیبانی خود امید دشمنان به یأس نابود شد.
وی افزود: دفاع مقدس که با جنگ تحمیلی استکبار جهانی و توسط صدام 8سال ادامه یافت دارای برکاتی ارزشمند بود.
فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به اینکه امروزه پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی مستلزم راهبردهای اصولی و خاص است گفت: اتحاد،همدلی،انسجام مردم ونیروی های نظامی وانتظامی یک ضرورت انکار ناپذیر است.
وی گفت: مقابله با عوامل بازدارنده داخلی-پشتیبانی و حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌ها –تفویض اختیارات- تشویق به نبرد در مقابل حربه‌های مختلف دشمنان در جنگ نرم از دیگر راهبردهای است که همه باید به آن اهتمام داشته باشند.
فرمانده سپاه فتح استان گفت: یکی از راهبردهای دشمن ناامید کردن مردم است و آموزش و پرورش می‌تواند با تقویت روحیه امیدواری نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.
سردار خرمدل گفت: تقویت بنیان دفاعی نیز مظهر قدرت و عظمت ایران اسلامی است که باید در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: با تدابیر راهگشای مقام معظم رهبری و حضور مردم و پشتیبانی‌های گروه‌های مختلف از نظام مقدس جمهوری اسلامی آینده از آن ما خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: 3 هزار و 311 فرهنگی در 8 سال دفاع مقدس در عرصه‌های رزم حضور داشتند که حدود60درصد فرهنگیان آن دوران است.
هادی زارع‌پور گفت: از هزار و880شهید دفاع مقدس استان 102شهید فرهنگی و442شهید دانش آموز تقدیم اسلام وانقلاب شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از11هزار فرهنگی عضو بسیج فرهنگیان هستند گفت: هزار و142فرهنگی به افتخار جانبازی نائل شدند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: بنا به اعلام کارشناسان جهانی در قرن20دفاع مقدس طولانی ترین جنگ نامتعارف است.
وی گفت: دفاع مقدس از صحنه های ناب وحماسه های ارزشمندی برخودار بود که شاید زوایای پنهان آنها هنوز مشخص نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار