به همت واحد آوای رضوان،
به مناسبت هفته دفاع مقدس گروه سرود آکاپلای آوای رضوان در مراسم نماز جمعه 44 شهر مختلف کشور به اجرای برنامه پرداختند.
کد خبر: ۷۸۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 28 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این باره به خبرنگار ما گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و با هماهنگی ستاد اقامه نماز جمعه کشور گروه سرود آوای رضوان در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه در استان‌های مختلف کشور به اجرای سرود زیبای «شهادت» به سبک آکاپلا پرداختند.

محمد علی چمی‌گو تصریح کرد: این شعر از سروده های محمد جواد الهی‌پور با تنظیم مهدی شکارچی است که به سفارش موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تهیه شده است.

وی  افزود: این سرود در مراسم نماز جمعه اراک، چناران، سبزوار، نیشابور، فریمان، بندرعباس، میناب، تهران، قرچک، کرج، یزد، بیرجند، فردوس، بشرویه، اصفهان، قم، اهواز، دزفول، کارون، خرمشهر، آبادان، بوشهر، گناوه، دیلم، بندر دیر، دلیجان، شهرکرد، گراش، لارستان، کرمان، جیرفت، ساری، رشت، تبریز، زنجان، زاهدان، همدان، بجنورد، گرگان، گنبد کاووس، خرم آباد، سمنان، یاسوج و الوند طنین انداز شد.

چمی‌گو با بیان اینکه این سرود در ایام نوروز در محضر مقام معظم رضوی اجرا و مورد تحسین ایشان واقع شد، گفت: واحد آوای رضوان هر هفته سرودهایی را به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی تهیه کرده و در نماز جمعه اقصی نقاط کشور اجرا می‌کند.

مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی اضافه کرد: پیش از این نیز این گروه به مناسبت شهادت امام جواد(ع) در 60 نماز جمعه و همچنین در نخستین جمعه ماه محرم در 54 نماز اجرای برنامه داشتند.

وی بیان کرد: واحد آوای رضوان با تولید سرود‌هایی با مضامین مختلف و با بهره‌گیری از موسیقی آکاپلا و اجرای این آثار به وسیله گروه‌های سرود نوجوان و جوان در معابر پرتردد شهری و مراسمی همچون نماز جمعه توانسته حال و هوای معنوی را در مناسبت‌های مختلف به دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی منتقل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار