عضو خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه زیارت اربعین و پیاده‌روی ایام اربعین زمینه‌ساز ظهور است،گفت: کسی که مقصدش کربلا و به‌قصد زیارت سیدالشهدا(ع) باشد هر قدمی بردارد یک گناه از گناهانش پاک و یک حسنه برایش نوشته می‌شود.
کد خبر: ۷۸۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۷ 28 September 2019

به گزارش تابناک قم، حجتالاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری در همایش خادمان افتخاری حرم امام حسین (ع) که در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت:حضرت سیدالشهدا(ع) درراه خدا تمام هستی‌اش را انفاق کرد و دیگر چیزی از ایشان باقی نماند که پیشکش محضر حضرت حق نکرده باشد و به همین دلیل است که می‌فرمایند زیارت وجود ایشان، انسان مومن را پاک می‌کند.

وی بابیان اینکه خدمت به امام و زائران سیدالشهدا اقدامی باارزش است، افزود: برترین مؤمنین کسانی هستند که بتوانند درراه خدا از جان، مال، خانواده و آبرو هزینه کنند اما در میان مؤمنین کسانی هستند که از سایرین افضل‌ هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: «افضل» یعنی از همه مؤمنین بالاتر و شبیه‌تر به‌حق تعالی یا خانواده آسمانی‌شان هستند که مصداق بارز این فداکاری خود اهل‌بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) هستند که بیشتر از هر کس دیگری از جان، مال و خانواده‌شان درراه خدا مایه گذشتند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: ادعای ایمان و انسانیت مستلزم هزینه کردن عاشقانه در هر بعدی از کمالات جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلی و فوق عقلی است، ثواب و برکت این هزینه کردن‌ها را هم خدا می‌دهد بنابراین بالاترین مؤمنین کسانی‌ هستند که در فداکاری‌ در ابعاد مختلف، اهل سبقت باشند و هر چه فداکاری کنند و خود را سبک‌تر کنند، سرعت‌ سیر الی الله آنان بیشتر است.


میرباقری ادامه داد: درآیات ابتدای سوره حدید نیز بر اهمیت انفاق درراه خدا و امام آمده است و می‌فرماید برای چه درراه خدا انفاق نکنید درصورتی‌که ملک و مال شما فانی می‌شود و آن مسلمانانی که درراه دین انفاق و جهاد کردند با دیگران مساوی نیستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأکید به آنکه سیدالشهدا(ع)با علم الهی که داشتند به روح و جانش به آرامش رسیده بود، افزود: در تلاطم ابتدای انقلاب اسلامی همه مردم به امام خمینی(ره) اقتدا کرده بودند و ایشان هم با آن آرامش مثال‌زدنی سکان‌دار کشتی انقلاب بودند و هیچ بیمی از سختی‌ها و مصائب پیش روی خود نداشتند.

وی بابیان اینکه مقدرات همه مؤمنین و شما خادمین به امضای امام حسین(ع)رسیده است بیان کرد: باید از سابقون بود و در مسابقه خیر و خدمت به حضرت و زائران عقب نماند چرا که هر کسی ضوابط مسابقه را بداند از هیچ وقت و فرصتی برای خدمت کردن به راحتی عبور نمی کند.

میرباقری با بیان اینکه زیارت اربعین و پیاده روی ایام اربعین زمینه ساز ظهور است افزود: کسی که مقصدش کربلا و به قصد زیارت سیدالشهدا(ع) باشد هر قدمی بردارد یک گناه از گناهانش پاک و یک حسنه برایش نوشته می شود.

وی در ادامه سخنرانی خود به عنایت و توجه سیدالشهدا (ع) به زائرانش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) فرمود: «سیدالشهدا در نزد پروردگار، پیامبر(ص)به زائرانش نظر می‌کند و نگاه می‌کند که چه کسى براى آن حضرت گریه می‌کند، پس براى او طلب آمرزش کرده و پدرانش را مى‏ خواند تا براى آن زائر دعا کرده و طلب آمرزش و مغفرت نمایند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار