امام‌جمعه اقلید ایستادگی، شور، شعور و حماسه مردم را پیامی برای مسؤولان خواند تا در گفت‌وگوهای جهانی، سخنان خود را صریح بیان کرده و دفاع کنند و گفت: مسؤولان به‌گونه‌ای عمل کنند که دشمنان بدانند عزت ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، قابل معامله در هیچ سطحی نیست.
کد خبر: ۷۸۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 28 September 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با بیان اینکه هر کشوری، به‌ویژه ما، در سطح بین‌المللی و معاهده‌های جهانی نیاز به نشان دادن مقاومت ملی و مردمی دارد، اظهار داشت: یگانه ملتی در دنیا که قیام کرده و به تعهدات خود با نظام پایبند بوده و از هیاهوی جهانی نهراسیده است و در سایه رهبرش به مسیر خود ادامه می‌دهد، مردم ایران اسلامی هستند.

وی افزود: این ایستادگی، شور، شعور و حماسه مردم، پیامی برای مسؤولان است تا در گفت‌وگوهای جهانی، سخنان خود را صریح بیان کرده و دفاع کنند.

امام‌جمعه اقلید به فرمایشات مقام معظم رهبری که نظام اسلامی را به جمهوری عزت تعبیر کردند، اشاره و بیان داشت: آنچه این عزت را آفرید، مقاومتی بود که حاصل شد و مردم نجیب و شریف ایران اسلامی در سایه رهبری و ولایت مطلقه فقیه، آن را تداوم بخشیدند.

طالبی در ادامه به برخی از جنایت‌های عربستان علیه ملت‌های مظلوم ازجمله مردم بی‌پناه یمن و سکوت و خفقان جامعه جهانی که زیر سیطره آمریکا و ریال‌های نفتی عربستان بوده و حق‌السکوت می‌گیرند، اشاره و بیان کرد: گاو شیرده خواندن عربستان، ننگ بزرگی برای آل سعود است.

وی با اشاره به حمایت ظاهری آمریکا از عربستان و نقشه‌هایی که پنهانی برایشان می‌کشند، یادآور شد: آمریکا به دنبال منفعت خود بوده و چنان بلایی بر سر عربستان می‌آورند که مانند شاه ایران، جایی برای پناهندگی‌شان نیز به‌سختی پیدا شود.

خطیب جمعه اقلید در ادامه به خروج آمریکا از برجام و عدم حرکت مثبت و مؤثر اروپا در این راستا اشاره کرد و با انتقاد از ژست طلبکارانه آن‌ها و بهانه‌گیری‌هایشان، اظهار داشت: دولت و تیم مذاکره‌کننده، مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی وظیفه‌دارند، گام‌های بلندتری در راستای کاهش تعهدات خود در برجام بردارند تا دشمنان بدانند که عزت ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، قابل معامله در هیچ سطحی نیست.

امام‌جمعه اقلید در ادامه به ماجرای برجام و نقش اروپا و ملاقات آن‌ها با رئیس‌جمهور کشورمان اشاره کرد و آن را نشانه قدرت و نتیجه ایستادگی خواند و از برخی از تهمت‌ها و بهانه‌های واهی آن‌ها و توطئه‌ها و خیانت‌هایی که علیه ما روا داشتند، سخن گفت.

طالبی با اشاره به دخالت‌ها و اظهارنظرهای بی‌مورد و نابجای آن‌ها در زمینه‌های مختلف ازجمله تسلیحات دفاعی و...، خاطرنشان کرد: باید عزت و اقتدار ملت غیور ایران اسلامی را حفظ کرده و در سطح دیپلماسی به‌گونه‌ای برخورد کنیم که دیگر یاوه‌گویی نکنند.

خطیب جمعه اقلید سپس به برخی از موفقیت‌های کسب‌شده و پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف دفاعی، بهداشتی، علمی، فناوری و...، باوجود تحریم‌ها و مشکلاتی که بر سر راهمان به وجود آوردند، اشاره و از عدم اقدام مناسب در اقتصاد، انتقاد و از برخورد بجا و شایسته قوه قضاییه در ریشه‌کنی فساد اقتصادی تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار