مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی خراسان: 
مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی خراسان گفت: امروز کشت گیاهان دارویی از اولویت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.
کد خبر: ۷۸۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰ 27 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، نجیب در گردهمایی مدیریت منابع و افزایش بهره وری منابع آب با اشاره به وضعیت موجود منابع آبی تصریح کرد: میتوان با جایگزینی کشت گیاهانی با نیاز آبی کم و ارزش اقتصادی بالا همچون گیاهان دارویی در جهت مدیریت منابع و افزایش بهره وری منابع آبی گام موثری برداشت.

 

 وی افزود امروز کشت گیاهان دارویی از اولویت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و با همت مسئولان در سازمان تعاون روستایی و مدیریت محترم باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی و گل محمدی برای اولین بار در استان تشکیل شده است.

 

وی هدف اصلی این اتحادیه را حمایت از تولید کننده قبل و بعد از تولید محصول عنوان کرد و افزود: در این مسیر امادگی داریم در جهت آموزش، تولید و تجارت همراه و همیار کشاورزان عزیز باشیم.

 

در ادامه این مراسم؛ مهندس حاجی نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چناران با اشاره به احداث سایت الگویی گیاهان دارویی در این شهرستان تاکید کرد: در این سایت 6 گیاه دارویی کشت شده است.

 

 وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه این سایت الگویی و ایجاد سایتهای مشابه تاکید کرد: پتانسیل های موجود در شهرستان از جمله وجود گیاهان دارویی در رویشگاه‏های طبیعی، ظرفیت‎های موجود بالقوه و وجود صنایع فرآوری در شهرستان همراه با کمک اتحادیه گیاهان دارویی خراسان رضوی میتوان در زمینه بازاریابی و بسته بندی گیاهان دارویی گامهای موثری برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار