یک روانپزشک یزدی با بیان این‌که آلزایمر گران‌ترین مرض دنیا است، گفت: شروع درمان روانپزشکی به معنای مصرف مادام العمر آن نیست و اکثر افسردگی‌ها که منجر به آلزایمر می‌شوند با درمان شش ماهه بهبودی می‌یابند.
کد خبر: ۷۸۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 25 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، دکتر «سمانه محمودی میمند» در اولین همایش آلزایمر استان یزد که با حضور جمعی از روانپزشکان متخصص و پزشکان عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برگزار شد، در خصوص اختلالات رفتاری و شناختی در آلزایمر اظهار کرد: آلزایمر شایع‌ترین علت زوال عقل است و ۵۰ تا ۷۰ درصد زوال عقل را به خود اختصاص می‌دهد.

 

وی با اشاره به اختلالات رفتاری در آلزایمر افزود: پرخاشگری، بی‌قراری، عدم همکاری، سرگردانی و مهارگسیختگی مهمترین اختلالات رفتاری این بیماری محسوب می‌شوند.

 

این روانپزشک یزدی در ادامه افسردگی، اضطراب، اختلال در سیکل خواب و بیداری، توهم، هذیان و تغییر در شخصیت را مهمترین علائم بیماری آلزایمر دانست وگفت: افسردگی یک عامل خطر برای ایجاد زوال عقل است و نتایج بررسی‌ها نشان داده فردی که چندین مرتبه افسرده شده و درمان نشده باشد ممکن است احتمال بروز آلزایمر در وی افزایش یابد.

 

وی با بیان این‌که اضطراب در ۶۰ درصد بیماران مبتلا به آلزایمر دیده می‌شود که اغلب به علت ترس ازتن‌هایی بروز می‌کند، تصریح کرد: بخش زیادی از بیمارانی که با شکایت حافظه پریشان مراجعه می‌کنند مبتلا به آلزایمر نیستند بلکه دچار افسردگی و اضطراب شده‌اند.

 

این پزشک متخصص‌یزدی با اشاره به این‌که متاسفانه افسردگی در بسیاری از مواقع مورد غفلت واقع می‌شود، خاطرنشان کرد: ۳۰ تا ۷۰ درصد بیماران مبتلا به افسردگی درمان مناسبی دریافت نمی‌کنند و بسیاری از این افراد نیز به متخصص مراجعه نمی‌کنند.

 

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: شروع درمان روانپزشکی به معنای مصرف مادام العمر آن نیست و اکثر افسردگی‌ها با درمان شش ماهه بهبودی پیدا می‌کنند.

 

منبع:خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار