حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی تأکید کرد: امروز تکنیک آموزش باید تقلیل یابد و به جای اینکه به بچه‌ها به اجبار بگوییم درس بخوان، روش درست درس خواندن که یک رشته مستقل در دنیا است را آموزش و پرورش دقت کند.
کد خبر: ۷۸۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 23 September 2019
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از معضلات امروز جامعه ما به خطر افتادن ارزش ذاتی علم است به طوریکه دیگر بوعلی سینا‌ها کمتر شده و همه علم را برای رسیدن به ثروت می‌خواهند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در آئین نواختن زنگ مدرسه و دفاع مقدس در دبیرستان شریعتی شهر همدان، اظهار کرد: در اسلام علم یک ارزش ذاتی محسوب می‌شود و در احادیث نیز روایت شده که علم را یاد بگیرید ولو در چین باشد و این نشان از تأکید و التزام اسلام به فراگیری علم است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، امید خود را شما جوانان خطاب قرار داده و شما هستید که باید حرکت جامعه به سمت تمدن اسلامی و ظهور را رقم بزنید و مدیریت امروز و آینده به دست شما جوانان است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه جوانی که می‌خواهد مدیریت جامعه را به دست بگیرد نیازمند به علم است چرا که بدون علم قدرت مدیریت اجتماعی نخواهد داشت، عنوان کرد: بدون تقوا، تعهد و تخصص هیچ جوانی موفق نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اوج شکوفایی، اندیشه، تفکر و خلاقیت در جوانی است، ادامه داد: همه ما نسبت به آینده برنامه ریزی‌هایی داریم که آن‌ها با تلاش محقق شده و با اشتغالات فقط عمر انسان تلف می‌شود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه علم ارزش ذاتی دارد و انسان را رشد و تکامل می‌دهد و صرفا علم فقط برای به دست آوردن ثروت نیست، خاطرنشان کرد: چگونه درس خواندن امروز هنر است و این هنر باید به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی تأکید کرد: امروز تکنیک آموزش باید تقلیل یابد و به جای اینکه به بچه‌ها به اجبار بگوییم درس بخوان، روش درست درس خواندن که یک رشته مستقل در دنیا است را آموزش و پرورش دقت کند.

استاندار همدان نیز گفت: هدف علم و دانش در آغاز سالتحصیلی و فلسفه حرکت امام حسین (ع) این است که ارزش‌های انسانی اعتلا پیدا کند.

سیدسعید شاهرخی با اشاره به حسن انتخاب مدرسه شریعتی، تأکید کرد: این مکان فرهیختگان زیادی را تحویل جامعه داده و خوشحالیم که دوتن از وزیران دولت‌های جمهوری اسلامی از این مدرسه برخواسته اند.

وی تأکید کرد: امیدواریم در شورای آموزش و پرورش در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش کمک کنیم تا شاهد موفقیت شما باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار