رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای رفع برخی ابهام‌ها با آموزش و پرورش در ارتباط با مهدهای کودک مذاکرات خوبی با مسئولان این وزارتخانه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی انجام شده است.
کد خبر: ۷۸۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 23 September 2019

رییس بهزیستی: در حال رفع ابهام‌ها با آموزش و پرورش هستیم

به گزارش تابناک تهران، وحید قبادی‌دانا روز دوشنبه در مراسم نواختن زنگ بازگشایی مهدهای کودک استان تهران افزود: گاهی برخی سردرگمی‌ها در زمینه وظایف وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در ارتباط با مهدهای کودک وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی از این ابهام‌ها ممکن است در قانون وجود داشته باشد که تلاش می‌کنیم برطرف شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در پی مذاکره با مجلس شورای اسلامی، رییس مجلس تاکید داشت اگر سازمان بهزیستی به وظیفه خود در ارتباط با مهدهای کودک به شایستگی، عمیق و مناسب رسیدگی کند، کار بسیار بزرگی کرده و این وظیفه می‌تواند منشا خیر کثیر در کشور و در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب باشد.

قبادی‌دانا افزود: دستیابی به این هدف با همکاری، همدلی و همیاری نهادهای مرتبط این حوزه، مسئولان مهدهای کودک و بخش خصوصی که بار بزرگی را به دوش می‌کشند، محقق خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد شهدا به‌خصوص شهدای دانش آموز اظهارداشت: امروز سال تحصیلی جدید در ۱۵ هزار مهد کودک سراسر کشور آغاز شد.

وی گفت: در سال های گذشته کارهای بسیار بزرگی در بهزیستی و مهدهای کودک در تربیت و پرورش نونهالان انجام شده است اما نباید به شرایط موجود قانع باشیم.

قبادی‌دانا با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی افزود: نگاه به آینده یکی از محوری‌ترین موضوع‌ها در این بیانیه است که نگاه به آینده با پرورش نسل جوان شکل می‌گیرد.

رییس سازمان بهزیستی با تاکید بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک اظهارداشت: هیچ فعالیتی در مهدکودک هزینه نخواهد بود و سرمایه‌گذاری است.

تلاش برای تامین هزینه غذای گرم در روستامهدها

قبادی‌دانا در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به توزیع عادلانه امکانات در ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک اظهارداشت: در این حوزه روستامهدها و مهدهای حاشیه‌ای یکی از محورهای اصلی فعالیت ما خواهد بود و برای تامین اعتبار ارایه یک وعده غذای گرم در این ۲ دسته از مهدها بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: در مهدهای کودک برای پرورش و تعلیم و تربیت نونهالان باید از روش های نوین با تاکید بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی بهره برد.

قبادی‌دانا افزود: تامین محتوای تربیتی، آموزشی و پرورشی مهدهای کودک طبق قانون برعهده وزارت آموزش پرورش است که امیدوارم با همکاری خوبی که با این نهاد خواهیم داشت، گام های موثرتری را برداریم.

رییس سازمان بهزیستی گفت: کاستی‌هایی را در جریان فعالیت‌هایمان داشتیم و داریم که باید آنها را احصا کنیم و در جهت رفع سیستماتیک آنها با همکاری نهادهای اجتماعی و فرهنگی، اساتید دانشگاه، روانشناسان، علما و خانواده‌ها گام‌های موثری برداریم.

وی با اشاره به اینکه پوشش مهدهای کودک آموزش و پروش در دوران پیش از دبستان هنوز به درجه مناسب و استاندارد نرسیده اظهارداشت: این روند از لحاظ کمی باید توسعه پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار