همزمان با آغاز سال تحصیلی؛
سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز اظهارداشت: دراولین روز بازگشایی مدارس بسیاری از سرویس های مدارس ساماندهی نشده و این امر سبب گره ترافیکی در مناطق شهری البرز از جمله کرج شده است.
کد خبر: ۷۸۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 23 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مسئولان آموزش و پرورش باید سریع تر نسبت به ساماندهی سرویس‌های مدارس اقدام کنند تا ازاین بار ترافیکی سنگین صبحگاهی و ظهرگاهی کاسته شود.
اکنون با توجه به این شرایط والدین، فرزندان خود را با خودروهای شخصی به مدرسه می برند که سرویس های مدارس کمک بسیاری برای کاهش ورود خودروهای شخصی خواهد شد.
سرهنگ شرق افزود: خانواده ها به جای استفاده از خودروهای شخصی برای انتقال فرزندان خود به مدرسه از وسایل حمل نقل عمومی استفاده کنند.
 تسهیل درعبور و مرور نیروهای پلیس اعم از ستادی و صف با تمام امکانات برای تسهیل در عبورو مروربرای نظم بخشی به معابر شهری حضور دارند و گره ترافیکی تا حدودی مهار شده است.

شرق خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور نیروهای راهور و انتظامی،  پلیس مدرسه نیز درتقاطع ها و روبروی مدارس در روان سازی ترافیک نقش آفرینی می کنند.
وی درخصوص وضعیت سرویس مدارس شهرستان کرج بیان داشت: رانندگان سرویس مدارس قبل ازشروع به کار باید درنظرداشته باشند چنانچه دارای گواهینامه پایه دو باشند مجازبه شروع به کار سرویس مدارس خواهند بود.
رانندگان که دارای گواهینامه پایه سه هستند چنانچه مدت زمان گواهینامه آنها از ۲ سال گذشته باشد با اخذ مجوزهای قانونی و دارا بودن سن ۲۳سال تمام نسبت به جابجایی دانش آموزان اقدام کند.

مسئولان سرویس مدارس باید ظرفیت های قانونی درخصوص تعداد سرنشینان را رعایت کنند و پلیس به محض مشاهده بدون اغماض برخورد قانونی خواهد کرد.

درسال تحصیلی جدید حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز در۲ هزارو ۹۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار