وقتی آمریکایی ها نمی توانند در مقابل سقوط هواپیمای فوق سری خود عکس العملی نشان دهند، آیا برای عربستان می توانند دفاعی بکنند؟
کد خبر: ۷۸۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 23 September 2019

به گزارش تابناک مازندران. سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی در آستانه هفته ی دفاع مقدس در برنامه گفتگوی ویژه خبری ساعت ۲۲:۴ یکشنبه ۳۱ شهریور ۹۸ شبکه دوم سیما، "با موضوع بررسی عملیات پهپادی انصارالله ، هفته دفاع مقدس و راهکارهای رونق تولید در شرایط تحریم" حضور یافت.

دکتر محسن رضایی، بیان داشت: یکی از آرزوهای 300 ساله ملت ایران این بود که اقتدار خود را به دست بیاورد ، قبل از انقلاب بین نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش ، اختلاف جدی وجود داشت اما در جنگ انسجام نیروهای انقلاب بالا رفت ، هرچند سال اول جنگ ایران کوچک ترین موفقیتی در جنگ نداشت ، اما کشورهای اطراف امروز متکی به اقتدار ایران هستند.

وی در ادامه گفت: در دفاع مقدس با آزادسازی خرمشهر انقلاب دوم ما به دست آمد که به دست آوردن اقتدار گذشته ما بود ، و در ۲۲ بهمن انقلاب سیاسی ایران انجام شد و با پیروزی در جنگ اقتدار نظامی ما بدست آمد.

رضایی با طرح سؤالی انتقادی تصریح کرد: چرا عده ای به جای آن که سراغ تولید بروند، یک روز چوب حراج به سرمایه ی ملی می‌زنند و روز دیگر، بابت تحریم فروش نفت عزا می‌گیرند؟

رئیس سابق سپاه در مورد حضور آمریکا اظهار داشت: حضور آمریکا در منطقه چیزی جز نا امنی تاکنون با خود به همراه نداشته است، و تا زمانی هم که کشورهای فرامنطقه ای در منطقه باشند، امنیت نخواهد بود تا آمریکا باشد حوادثی مثل سوریه، عراق و یمن بوجود می آید و امنیت پایدار منطقه فقط با استقلال کشورهای منطقه بوجود می آید.

رضایی در ادامه تاکید کرد: کمکی که عربستان به اسرائیل می کند هیچ کشور دیگری به اسرائیل نمی کند، ضمنا ما هیچوقت نباید دشمن را دست کم بگیریم یا حرف هایی بزنیم که آمادگی دفاعی ما را تضعیف کند.

وی با طرح سؤالی دیگر گفت: وقتی آمریکایی ها نمی توانند در مقابل سقوط هواپیمای فوق سری خود عکس العملی نشان دهند، آیا برای عربستان می توانند دفاعی بکنند؟

سرلشکر محسن رضایی از پیام بعضی کشورهای منطقه بعد از سقوط پهپاد مدرن توسط ایران افشاگری کرد و در مورد قدرت کشورمان گفت:

تعدادی از کشورهای عربی پس از این واقعه به ما پیام دادند که ما با شما همکاری می کنیم. چرا که متوجه شدند حرف های ترامپ توخالی است. آمریکا از خودش نمی‌تواند دفاع کند. وقتی آمریکایی ها نمی‌توانند در مقابل سقوط هواپیمای فوق سری خود عکس العملی نسبت به ایران نشان دهند آیا از عربستان میتوانند دفاعی بکنند.

وی در ادامه با تحسین عملکرد انصارالله اظهار کرد: کاری که انصارالله انجام داد در یک اختفای کامل انجام شد و هیچ سازمان اطلاعاتی نظامی و سیاسی نتوانست متوجه شود و این کار بی نظیر است که موجب شگفتی ژنرال های دنیا قرار گرفته است. شکست مفتضحانه ای که عربستان و آمریکا خوردند و انصارالله و یمن پیروزی به دست آوردند.

سردار سرلشکر محسن رضایی همچنین درباره دلیل تلاش ترامپ و آمریکا جهت مذاکره با ایران گفت:ترامپ برای حفظ آبروی خود و آمریکا به دلیل اینکه سیاست هایش همه با شکست روبرو شده مخصوصا در مقابل ایران، دنبال برنامه ای بود تا با ایران مذاکره کند و هدفشان این بود که ترامپ در راهرو یک عکس با آقای روحانی بگیرد تا در انتخابات دور دوم و شکست سیاست هایش از آن استفاده کند.

وی با اطمینان در مورد آمریکا بیان داشت: آمریکا در بن بست است و سیاستی ندارد، اخراج بولتن کافی نیست و آمریکا باید بگوید غلط کردیم. بعد از خروج آمریکا از برجام، دیگر از مقاومت نظارت گرایانه به مقاومت فعال رسیده ایم و آنها به این نتیجه می رسند که کار احمقانه ای کردند و به تعهداتشان در برجام باید متعهد می ماندند.

سردار سرلشکر رضایی در پایان تحریم دوباره بانک مرکزی را یک کار احمقانه، شکلی و نمایشی دانست.

خبرنگار شرق تابناک مازندران: الهام زارعی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار