امام جمعه بندرعباس در نشست با مدیران دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی وزارت تعاون و کار هرمزگان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ایجاد اشتغال از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه همگان است، راهکار برون رفت از این مشکل را مهارت آموزی و توانمندسازی افراد جویای کار عنوان کرد.
کد خبر: ۷۸۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳ 22 September 2019

به گزارش تابناک هرمزگان بنابر اعلام روابط عمومی اداره کار ،حجت الاسلام والمسلمین "عبادی زاده" در نشست شورای مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان هرمزگان افزود: شعار " هر هرمزگانی یک مهارت" می‌تواند نوید بخش آینده روشن برای ایجاد اشتغال در استان باشد و باید به این نکته که کار تنها به معنای پشت میزنشینی نیست توجه و در جهت اصلاح فرهنگ کار، تلاش کرد.
مهارت آموزی و توانمندسازی راهکار برون رفت از مشکل اشتغال است
وی به جایگاه اثرگذار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی اشاره واضافه کرد: دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در استان به بیش از نیمی از جمعیت استان خدمات ارائه می‌دهند که این اهمیت، بیانگر این است که با همکاری تمام حوزه‌های مرتبط با یکدیگر، بخش زیادی از مشکلات و نارسایی‌ها می‌تواند مرتفع شود.
امام جمعه بندرعباس در ادامه بر توانمندی تعاونی‌ها بویژه تعاونی‌های روستایی تاکید و اضافه کرد: تعاون یکی از بخش‌های مهم اقتصادی در کنار بخش دولتی و خصوصی است که باید به جایگاه واقعی خود در توسعه اقتصاد کشور برسد تا مردم به این بخش اعتماد بیشتری داشته باشند.
وی اظهارداشت: بخش خصوصی نیز از جمله بخش‌هایی است که برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی می‌تواند نقش آفرینی کند و با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که " بخش خصوصی رزمندگان جبهه اقتصادی کشور هستند" باید به بخش خصوصی اعتماد و با توجه به گستردگی کار شما مدیران، از این ظرفیت استفاده کرد.
مهارت آموزی و توانمندسازی راهکار برون رفت از مشکل اشتغال است
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده خواستار برنامه ریزی در خصوص جلوگیری از افراد معتاد سایر استان‌ها به هرمزگان شد و گفت: ورود این افراد علاوه بر پرداخت هزینه ها، سبب ناهنجاری‌های اجتماعی نیز می‌شود.
وی بیان داشت: مهارت آموزی، ارایه تسهیلات و تشکیل تعاون بعنوان یک چرخه کامل می‌تواند زمینه‌های ایجاد اشتغال را فراهم کند.
در این نشست مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی بعنوان یک کارکرد اجتماعی نقش مهمی در فعل و انفعالات اجتماعی و اقتصادی استان دارد و رهنمود‌های شما می‌تواند یاری رسان ما در راستای اهداف این مجموعه بزرگ باشد.
هادی ابراهیمی ضمن ارائه گزارشی از ترکیب شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه و وظایف شورا، تقویت تعاملات درون استانی، وحدت رویه و انسجام بخشی بین دستگاه‌های زیرمجموعه را از اهداف تشکیل این شورا ذکر کرد.
وی بیان داشت: با توجه به فعالیت حدود ۳۰ هزار کارگاه در سطح استان و اشتغال بیش از ۲۸۰ هزار بیمه شده اجباری و ۳۲۶ هزار بیمه شده اصلی و بهره‌مند شدن بیش از نیمی از جمعیت استان از خدمات این وزارتخانه و همچنین وجود صنایع کوچک و بزرگ، بنادر و پالایشگاه و شرکت‌های تعاونی در بخش‌های مختلف، حفظ و صیانت از نیروی کار و رعایت موارد ایمنی و حفظ و ایجاد اشتغال وظیف سنگینی است که در این زمینه نیازمند حمایت همه هستیم.
مهارت آموزی و توانمندسازی راهکار برون رفت از مشکل اشتغال است
ابراهیمی در ادامه بر ضرورت تغییر نگاه به شغل از پشت میزنشینی به کارآفرینی تاکید واضافه کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار که منجر به افزایش رفاه و تقویت بنیان‌های اجتماعی خانوار‌ها می‌شود، باید فرهنگ کار را تقویت و گفتمانی در استان راه اندازی کنیم که افراد از حقوق بگیری دولت به سمت کارآفرینی رفته و همراه با مهارت آموزی، بخش از مشکل اشتغال استان برطرف شود.
رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی از نقش بخش تعاون بعنوان یک راهکار مهم در جهت توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی نام برد و افزود: با توجه به اینکه برای توسعه این بخش، برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده، رعایت قانون فصل الخطاب ما در حوزه تعاون است.
پیشگری از حوادث ناشی از کار، پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران توسط دستگاه‌های اجرایی، راه اندازی سامانه جامع روابط کار بمنظور کمک به امور کارگران و کارفرمایان و سامانه اشتغال از دیگر مواردی بود که توسط مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در این نشست مطرح و خواستار همکاری امام جمعه در این موارد شد.
در این نشست مدیران دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی نیز مسایل خود را مطرح و امام جمعه آمادگی خود را برای همکاری با تمام دستگاهها، اعلام کرد.
مهارت آموزی و توانمندسازی راهکار برون رفت از مشکل اشتغال است
 
انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار