مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: بازسازی و نوسازی تاسیسات و تدوین روش‌های عملیاتی برای طرح کلان ۲۸ مخزن نفتی از محورهای تدوین سند تحول این شرکت است.
کد خبر: ۷۸۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 23 September 2019

احمد محمدی در نشست بررسی تهیه سند تحول که در محل این شرکت برگزار شد بیان کرد:با توجه به تغییرات مستمر و سریع در صنعت نفت و ظهور سیستم های اطلاعات و فناوری های نوین، ایجاد تغییر و تحول در سازمان به منظور بهینه سازی روش ها و فرآیند انجام کار، بازنگری رویه ها، دستورالعمل ها و افزایش کارایی و بهبود عملکرد سازمان امری اجتناب ناپذیر است.

وی گفت:‌ بر این اساس تهیه سند تحول بر اساس اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت همراه با برنامه های اجرایی و عملیاتی در امسال در دستور کار قرار گرفت و در برنامه زمانبندی با برگزاری نشست های تخصصی و بهره گیری از نظرات ارزشمند مدیران وکارشناسان نسبت به تهیه آن اقدام خواهد شد.

 وی افزود: مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در سه بعد کسب و کار، سازمانی و وظیفه ای، تعیین اهداف و برنامه های تولیدی، بازنگری سناریوهای توسعه مخازن، تدوین روش های عملیاتی برای طرح کلان ۲۸ مخزن، تدوین اهداف و برنامه های بازسازی و نوسازی تاسیسات، ماشین آلات و خطوط لوله و چالش های گازسوزی از جمله محورهای سند تحول هستند.

محمدی، بازنگری ساختار سازمانی، ساماندهی طرح ها و پروژه ها، پیاده سازی سیستم مدیریت اطلاعات، ‌مستندسازی و مدیریت دانش و بازآرایی نیروی انسانی را از دیگر محورهای سند تحول شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد.

 

تهیه سند تحول مناطق نفتخیز جنوب بر اساس رویکرد تکامل، شیوه مشورتی و تحول پیوسته

مجری طرح تهیه سند تحول شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در این نشست با اشاره به مبانی تئوری ، اجرا و مبانی استراتژی سند تحول گفت: رویکردهای مختلفی برای تحول سازمانی وجود دارد که استراتژی برای تهیه سند تحول در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر مبنای رویکرد تکاملی، شیوه مشورتی و تحول پیوسته خواهد بود.

باقر پورقاسم با بیان اینکه ارکان اجرایی مدیریت تحول در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شامل مدیرعامل، مجری طرح، کارگروه های تخصصی، کمیته راهبری و کمیته ارزیابی است افزود: مدیریت ها و واحدهای ستادی در قالب برنامه زمانی تعریف شده باید چالش های درون سازمانی و برون سازمانی، راهکارها و پیشنهادهای سازنده خود را برای مجری طرح ارسال و نماینده خود را برای حضور در کارگروه های تخصصی معرفی کنند.

بر اساس این گزارش، با توسعه ۲۸ مخزن نفتی در خوزستان ، در چارچوب مدل جدید قراردادی عملیات محور (Job Based) تولید نفت این شرکت در مدت ۲ سال آینده حداکثر ۳۴۱ هزار بشکه افزایش می یابد.

اعتبار مورد نیاز برای توسعه این مخازن حدود ۴.۶ میلیارد دلار تخمین زده می شود که این حجم سرمایه گذاری در ایجاد فرصت های شغلی و بهبود فضای کسب و کار در خوزستان تاثیر بسزایی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار