به هر جهت اقدامات اخیر و احتمالا آینده تاجگردون را باید یک فرار رو به جلو تلقی کرد برای فردی که ضمن داشتن برخی توانایی ها اما با به بیراهه رفتن و انجام کارهای صرفا تبلیغاتی در پی کسب قدرت و نفوذی بی همتا در استان است.
کد خبر: ۷۸۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 22 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تحلیل ارسالی ، یکی از آفات سیاسی در ایران دخالت برخی قوا در کار همدیگر علی رغم وجود اصل تفکیک در قانون اساسی است . قانونی که تصویب و نظارت بر قوانین را به مجلس شورای اسلامی ، اجرای صحیح قوانین را به دولت و رسیدگی به شکایت و اجرای عدالت به طور کلی را به قوه قضائیه ، سپرده است.
متاسفانه کار دخالت نمایندگان قوا در استان کهگیلویه و بویراحمد طی چند سال اخیر به شدت بالا رفته است و به فراخور قدرت ، برخی نمایندگان مجلس عملا کنترل برخی امور جاری و مدیران را به دست گرفته اند و برخی دستگاه های اجرایی را به محلی برای تاخت و تازهای سیاسی خود تبدیل کرده اند!
کار تا جایی پیش رفته است که مردم احساس می کنند متولی کاریابی ، اشتغال ، و کلیه امور اجرایی در مباحث اقتصادی ، فرهنگی و هر آنچه که وظیفه دولت است را باید از نمایندگان بخواهند!
بی شک یکی از کسانی که طی چند سال اخیر شدت دخالت در امور نامربوط به حوزه کاری خود را بالا برده است ، غلام رضا تاجگردون است که علیرغم توانایی ها و نفوذی که در کشور دارد و باید از آن به نحو احسن برای کمک به حوزه اجرایی استفاده کند ، عملا به یکی از مخلان واقعی نظم در دستگاه های اجرایی از اولویت بندی پروژه ها گرفته تا عزل و نصب ها و تخصیص بودجه مبدل شده است!
روز گذشته نامه ای از طرف غلام رضا تاجگردون در رسانه ها منتشر شد که موارد بیان شده در بالا مبنی بر دخالت در امور اجرایی را تایید می کند و اگر دستگاهی نظارتی در کشور بخواهند به پیگیری موضوع از ابتدا بپردازند ، بی شک کمترین کار ممکن برخورد قانونی با وی خواهد بود.(گچساران به بحران رسید ! )
گچساران بحرانی
یکی از مواردی که در نامه تاجگردون به وضوح مشخص است و از زبان خود وی بیان می شود ، کشیدن خط بطلان بر گل و بلبل نشان دادن حوزه گچساران و باشت در زمان نمایندگی تاجگردون است چیزی که برخی افراد در خبرها و شبکه های مجازی به شدت بر آن تاکید و اصرار داشتند اما اکنون مشخص شد که همه این حرفها تبلیغاتی و عمده آن هم مرهون همان پیج اینستاگرامی نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و برخی سینه چاکان وی که عمدتا ظاهربینان در حوزه های دیگرند ، بوده است!
غلام رضا تاجگردون به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نامه نوشته است و از جایگاه نظارتی خود که حق قانونی اش است خواستار حل مشکلات مربوط به سد چم شیر شده است که مطمئنا استاندار کهگیلویه و بویراحمد موظف به توجه به این درخواست و تذکر قانونی است و حتما باید جوابی قانع کننده داشته باشد اما اگر کمی به عقبه این مشکل برگردیم به وعده و وعید های انتخاباتی و تبلیغاتی خود آقای تاجگردون می رسیم که در فواصل مختلف زمانی خود را همه کاره تامین اعتبار این سد نشان می داد و قول هایی داده است که بیشتر مردم و کارگران این سد فکر می کنند تاجگردون به هر نحوی که شده است این پول و اعتبار را می آورد . به عبارت دیگر طی چند سال گذشته تاجگردون به گونه ای عمل کرده است که در افکار عمومی هیچ نقشی برای دولت و دستگاه اجرایی در خصوص سد چم شیر تعریف نشده است!
در مورد همین سد چمشیر روزهایی بود که استاندار سابق که به قول خود تاجگردون رفیق و همکلاسی بوده اند و با اسم کوچک همدیگر را صدا می زدند ، از ورود اعتبارات عظیم ، سخن گفته شد !
بهتر است نماینده محترم مجلس توجه داشته باشد که وی با در نظر گرفتن نفوذی که در بالا و در میان دولت و وزرا دارد و آنگونه که شایع است و گویا خود وی هم متمایل به انتشار است ، عزل و نصب ها در حوزه بسیاری از دستگاه ها با دخالت مستقیم وی صورت می گیرد و اگر با برخی مدیران هم صحبت شود مطمئنا به این نکته می رسید که تامین بودجه دستگاه مربوطه بی ارتباط به قدرت تاجگردون نیست لذا به جایی می رسیم که اکنون ، مدیران پرخاشگر ، بدون عملکرد و حق به جناب و گاها قومیت گرا منصوب شده این نماینده مجلس هستند! و از طرف دیگر برخی مناصب به دلیل مخالفت های تاجگردون و اعمال نفوذهای وی چندین ماه بدون متولی می مانند !
حال که بر اثر ضعف عملکردی برخی مدیران سابق و حتی کنونی همه امور استان و کشور در دستان جناب تاجگردون است پس چه لزومی به انتقاد از حسین کلانتری به عنوان استاندار است و بهتر است که طبق همان قول و عده های شبکه های مجازی و رسانه ای ، افتخار تامین اعتبار سد چمشیر را کما فی سابق به نام خود بزند تا در اسفند ماه هم با رای قاطع مردم گچساران و باشت راهی مجلس شود و باز هم به بیان عملکرد رویایی خود از طریق اینستاگرام بپردازد .
در نامه تاجگردون به موضوع جالب دیگری هم اشاره شده است و آن کاری عجیب است که فقط از عهده افرادی مانند تاجگردون بر می آید و آن هم قفل زدن بر درب یک دستگاه دولتی است که از نظر نگارنده اگر ضعف دستگاه های دولتی گچساران (خصوصا فرماندار) ، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس و برخی حوزه های نظارتی نمی بود ، اکنون مردم به عینه برخورد قاطع با چنین جسارتی به یک دستگاه دولتی را می دیدند.
به هر جهت اقدامات اخیر و احتمالا آینده تاجگردون را باید یک فرار رو به جلو تلقی کرد برای فردی که ضمن داشتن برخی توانایی ها اما با به بیراهه رفتن و انجام کارهای صرفا تبلیغاتی در پی کسب قدرت و نفوذی بی همتا در استان است. 
ضمن اینکه رفتارها و حملات اخیر تاجگردون به استاندار را باید و به احتمال قوی در پاسخ به اقدامات شفاف ساز اخیر حسین کلانتری جستجو کرد چرا که وی عملا و صراحتا در حال ورود به حوزه مدیرانی است که به شدت شائبه سیاسی کاری به نفع نمایندگان را دارند ! و این نکته که کلانتری خود را استاندار دولت می داند نه گماشته تاجگردون و دیگر نمایندگان لذا از هم اکنون در پی حاشیه سازی و متشنج کردن اوضاع است چرا که مطمئنا ترس از عملی شدن قسم جلاله استاندار مبنی بر سالم و شفاف برگزار کردن انتخابات ، وجودش را فراگرفته است و به زعم خود در پی تلاش برای ایجاد مانع بر سر بی طرفی مدیران دولتی است! (لازم به توضیح است کلانتری در بازدید از یکی از دستگاه هایی که مدیر آن از منصوبان تاجگردون است ضمن اتمام حجت با آن ها اما به مدیرکل همه تضمین ها را برای جلوگیری از اعمال نفوذ نمایندگان در جهت ایجاد مشکلات یا تلاش برای برکناری وی را داده بود.)
در پایان لزومی به باز کردن بیشتر موضوع در این نوشتار نیست اما در تحلیل های بعدی سعی خواهد شد که بیان شود اگر رویه فعلی تاجگردون و دیگر نمایندگان به همین صورت و شدت ادامه پیدا کند ، در حوزه ارتباطات مسئولین و مردم بی شک به دوران قبل از انقلاب خواهیم رسید !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار