سعیدفرجی با بیان اینکه از ابتدای مهر امسال افراد فاقد بیمه به مدت ۶ ماه فرصت دارند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند، ابراز کرد: در غیر این صورت هنگام مراجعه به مراکز درمانی متحمل پرداخت هزینه زیادی خواهند شد.
کد خبر: ۷۸۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 21 September 2019
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بیمه سلامت هیچ گونه سقفی برای داروخانه‌ها قرار نداده است.

به گزارش تسنیم، فرجی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر برای خدمات دارویی سقف گذاری اعمال شده است ربطی به بیمه سلامت ندارد و مسئولان علوم‌پزشکی مسبب این اقدام هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهر امسال افراد فاقد بیمه به مدت ۶ ماه فرصت دارند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند، ابراز کرد: در غیر این صورت هنگام مراجعه به مراکز درمانی متحمل پرداخت هزینه زیادی خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه افرادی که توانایی مالی دارند باید حق بیمه سالیانه خود را پرداخت کنند، عنوان کرد: از سال ۹۳ تا ۹۶ همه افراد با ورود به سامانه بیمه سلامت می‌توانستند خود را به صورت رایگان بیمه کنند، اما از آبان سال ۹۶ با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده قرار شد افرادی که توانایی بیمه دارند حق بیمه بپردازند.

فرجی در بخش دیگری از سخنانش از الکترونیکی شدن خدمات درمانی در همدان خبر داد و گفت: در راستای جهت‌دهی به ساختار درمانی پزشکی و همچنین دریافت خدمات پزشکی بهتر در استان، الکترونیکی شدن ارائه خدمات در همدان نیز به‌صورت جامع به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: سالانه بین ۶۵ تا ۹۴ میلیارد تومان یارانه بیمه سلامت به مراکز درمانی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به‌منظور ارائه خدمات بهتر و جامع‌تر پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه سالانه ۲۰ الی ۳۰ درصد مراجعات پزشکی و تشخیصی و تصویر برداری غیرحضوری است، گفت: باید جلوی مراجعات غیر ضروری و هزینه‌هایی که در بر دارد گرفته شود.

فرجی در راستای الکترونیکی شدن ارائه خدامت ۴ محور را الگوی کار بیمه سلامت دانست و اظهار داشت: استحقاق سنجی، نسخه‌نویسی الکترونیکی، ارجاع الکترونیکی و رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری از جمله محور‌های اصلی در اجرایی شدن این طرح است.

وی تصریح کرد: در پروژه الکترونیکی شدن اگر بیماری به مراکز درمانی مراجعه کند، پس از آن با ارائه کد ملی تمام پیشینه پزشکی فرد ذخیره‌شده و از اتلاف وقت و خدمات اضافه جلوگیری خواهد شد که این برنامه در استان به‌صورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای پزشکان در حال پیگیری بوده و بیمارستان سینا در همدان و قائم (عج) در اسدآباد به‌صورت آزمایشی این طرح را به اجرا رسانده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان درباره پرداخت مطالبات به مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت، اظهار داشت: در سال ۹۸ بیش از نیمی از مطالبات داروخانه‌ها، علوم پزشکی و بخش خصوصی را پرداخت کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار