کد خبر: ۷۸۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰ 18 September 2019

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال ٢٥٠ اثر به اولین جشنواره استانی شعر آئینی به میزبانی شهرستان گرمسار خبر داد .

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت در نشستی با عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره گفت: این آثار توسط ٨٨ تن از ساعران استان به این جشنواره ارسال شده است .

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره استانی شعر آیینی به میزبانی شهرستان گرمسار برگزار می‌شود اظهار داشت: آیین اختتامیه این جشنواره هشتم مهر در گرمسار برگزار خواهد شد و برترین‌های این جشنواره شناخته می‌شوند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه هنر شعر و شاعری در استان سمنان یک ظرفیت است تصریح کرد: برگزاری جشنواره شعر با هدف احیا و رونق این هنر در نقاط مختلف استان و شناسایی استعدادهای جدید شعری برگزار می‌شود .

فضیلت با تاکید بر اینکه جشنواره شعر آیینی فرصت مناسبی برای کمک به هنر شعر در استان و رونق آن است افزود: از این جشنواره‌ها باید برای انتقال تجربه و نیز آموزش استفاده شود .

وی با بیان اینکه از برگزاری این جشنواره‌ها باید برای تشکیل و توسعه تشکل ها نیز استفاده شود خاطرنشان کرد: هنر شعر یک مقدار از ضرورت های اجتماعی فاصله گرفته و شعری در جامعه جا باز می کند که به نیازهای جامعه پاسخ دهد و مسایل و نیازهای مخاطبان را مورد توجه قرار داده و پاسخ دهد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه آثار شاعران در جامعه باید امید آفرین باشد و با بیان اینکه آثار فرهنگی هنری هر بخش به صورت جزیره ای عمل می کنند گفت: هنرمندان خلاق هستند و از آنان انتظار نمی رود که منفعلانه به شرایط و مسایل نگاه کنند بلکه باید با توجه به آسیب هایی که وجود دارد یک امید و راه را به مخاطبان نشان دهند .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار نیز گفت: این جشنواره در دو بخش کلی و ویژه و با موضوعات توحید، قرآن، سیره ائمه اطهار و معصومین (ع)، مناقب و مراثی حضرات معصومین (ع)، نماز و نیایش، فرهنگ ایثار و شهادت شامل مقاومت و پایداری، رهایی و بیداری، شهدای صدر اسلام، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برگزار می شود .

نعمت الله قنبری نیکدل افزود: در بخش ویژه نیز موضوعاتی شامل انتظار و مهدویت و موضوعات مرتبط همچنین انتظار فرج و تاثیر آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ولایت و محبت امام زمان (عج)، نشانه های منتظران حقیقی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در عصر انتظار، راز و نیاز با امام زمان (عج) اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در عصر انتظار در اولین جشنواره شعر آیینی استان سمنان پیش بینی شده است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار