معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، توسعه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد را از اصلی ترین اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و بر ضرورت توجه مسئولان به این امر تاکید کرد.
کد خبر: ۷۸۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ 17 September 2019
به گزارش تابناک تبریز،علیار راستگو در هشتادمین جلسه ستاد سامان دهی امور جوانان استان، توجه به توسعه فعالیت سازمان های مردم نهاد را از اصلی ترین اولویت های محوری دولت تدبیر و امید و مدیریت ارشد استان دانست و  گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد استان از 308 مورد قبل از دولت تدبیر و امید به 800 مورد رسیده و فعالیت کمی و کیفی آن ها نیز رو به روز در حال افزایش است.


وی به موضوع زباله گردی در سطح شهر تبریز و ضرورت بررسی علل این معضل اجتماعی توسط کارشناسان امر تاکید کرد و ادامه داد: شهرداری تبریز روزانه بیش از یک هزار و 200 تن زباله از سطح شهر تبریز جمع آوری می کند و اقدامات بسیار خوبی هم در زمینه بازیافت زباله انجام شده و باید متناسب با تکنولوژی های روز بتوانیم میزان بازیافت زباله ها به عنوان طلای کثیف را افزایش دهیم.

بدر شکوهی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه با اشاره به نبود قانون شفاف و مصوب مجلس در مورد فعالیت سازمان های مردم نهاد ادامه داد: بر همین  اساس و به دلیل فقدان مجوز فعالیت اکثر سازمان های مردم نهاد، دستور العمل اجرایی این در تفاهم نامه مشترک وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان، مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی پس از تایید و تصویب صلاحیت سازمان های مردم نهاد در هیات نظارت استان، مراحل صدور پروانه و شناسه فعالیت با امضای شخص استاندار به سازمان های مردم نهاد انجام می شود.

بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه گفت: بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، استان آذربایجان شرقی در سال 97، رتبه نخست کشوری در سامان دهی امور جوانان را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه های هفته ازدواج در تمامی شهرستان های استان خبر داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار