مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در این استان گفت: طبق بررسی آماری حدود ۴۲ درصد کودکان کار و خیابان در البرز زیر ۱۱ سال هستند.
کد خبر: ۷۸۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 17 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ اسدالله حیدری افزود: ۴۹.۲۵ درصد از این کودکان بین ۱۲ تا ۱۴ سال سن دارند و مابقی ۱۵ تا ۱۸سال هستند که بالاترین فراوانی مربوط به گروه سنی ۱۲تا ۱۴ سال است .

وی ادامه داد: این امر نشان دهنده آن است که بیشتر کودکان کار در گروه سنی ویژه ای قرار گرفته اند که احتمال بروز  انواع آسیب های جسمی، جنسی و روانی برای آنان وجود دارد.
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: جنسیت کودکان دختر(۲۳.۸۸ درصد) و پسر(۷۶.۱۲ درصد) می باشد،  امکان شناسایی پسران به دلیل کار آنان در فضای شهری و قابل رویت بیشتر است و بخشی از کودکان دختر در فضاهای بسته مانند کارگاه ها مشغول به کار هستند.

حیدری خاطرنشان کرد: از کودکان دختر نسبت به پسران  مورد بهره کشی اقتصادی کمتری قرار میشود که می تواند خوشبینانه باشد.
وی ادامه داد: وضعیت تحصیلی کودکان کار زیر سن مدرسه (۱.۴۹ درصد) ، ابتدایی(۷۱.۶۴درصد)، متوسطه اول (۱۶.۴۲ درصد) ،متوسط دوم (۱.۴۹درصد)  و ترک تحصیل(۸.۹۶ درصد) است .
بالاترین فراوانی مربوط به مقطع ابتدایی است که برنامه ریزی برای بازگشت به تحصیل تعداد ۸.۹۶ درصد کودک بازمانده از تحصیل با کمک همه نهادهای همکار ضروری است.

چهار مرکز دولتی و ۲۱ مرکز غیردولتی در استان البرز وجود دارند که وظیفه آن‌ها، ساماندهی کودکان کار و خیابانی است.

اکنون حدود ۴۸۰ کودک که۷۰ درصد آنان اتباع بیگانه هستند  از خدمات حمایتی اجتماعی،  روانشناسی، مالی این مراکز بهره‌مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار