مدیر پروژه آموزش فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد خبر داد؛
مدیر پروژه آموزش فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد از اجرای عملیاتی کمپین " خط عابر، خط زندگی" عصر امروز در ضلع غربی بوستان ملت خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 17 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، علیرضا مازاریان در نشست خبری "کلان پروژه آموزش شهروندی، ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده" بیان کرد: این حرکت نوآورانه در جهت ترویج و اشاعه حق تقدم عابر پیاده با همراهی پلیس راهور، سمن ها و تشکل های مردمی امروز عصر اجرایی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به آمار تصادفات سال گذشته گفت: سال گذشته 51 درصد از کشته شدگان تصادفات، عابران پیاده بوده اند. همچنین 39 درصد علت تصادفات بی توجهی به حق تقدم عابر پیاده بوده است.

مازاریان با بیان اینکه 127 نفر از کشته شدگان عابران پیاده بوده اند، اضافه کرد: این آمار و ارقام در حالی است که طبق خوداظهاری خود این شهروندان، 19 درصد از رانندگان هنگام رانندگی به جلوی خود توجهی ندارند و در مسیرهای شهری با سرعت 60 کیلومتر در ساعت تردد کرده اند، میزان سرعت در کشورهای پیشرفته 30 کیلومتر است.

مدیر پروژه آموزش فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد تصریح کرد: آموزش های شهروندی و آگاه سازی را از جمع 50 هزار نفری رانندگانی که مستقیم با شهرداری کار می کنند شروع کرده ایم تا کم کم به اشاعه فرهنگ درست رانندگی بین رانندگان یک میلیون خودرو در شهر مشهد بپردازیم.

وی در خصوص اهداف این پروژه افزود: ارتقای انضباط ترافیکی، حق تقدم عابر پیاده و ارتقای سطح ایمنی از اهداف اجرای این پروژه است. 

مازاریان به سه حوزه شهری مورد هدف هم اشاره کرد و گفت: خیابان امامت تا بولوار آموزگار، خیابان بهار تا بولوار فلسطین و خیابان شهدا تا چهارراه لشگر سه حوزه شهری است که به صورت پایلوت در آنها فعالیت خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: کلان‌پروژه ترویج رعایت حق‌تقدم عابرپیاده پس از گفت وگوهای کارشناسی با صاحب‌نظران و دانشگاهیان به راهکار و الگوی موثری در حوزه حق تقدم دست یافته است.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
خداخیرتون بده کارپسندیده ای است و احترام به عابرپیاده احترام به انسانیت است وباتوجه به افزایش سالمندان امری ضروری است خداقوت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار