جلال میرزایی؛
عضو فراکسیون امید در مجلس می گوید غربی ها راهبرد فشار حداکثری را در پیش گرفتند که ایران با انجام اقداماتی می تواند به سمتی برود که تحریم های ظالمانه علیه کشور برداشته شود.
کد خبر: ۷۷۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 14 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ جلال میرزایی  با ازریابی گام سوم کاهش تعهدات برجامی، اظهار داشت : برای ارزیابی و اثر گذاری این گام زود است باید زمانی بگذرد تا ببینیم این گام چه اثری را در اروپایی ها و آمریکایی ها داشته است، هدف ما از این گام واداشتن اروپا به عملیاتی کردن تعهدات خود در برجام است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دو گام کاهش تعهدات برجام، اظهار داشت: اروپا دو مرحله فرصت داشت تا برجام را عملی کند، اما نتوانست از عهده اجرای تعهدات خود برآید چرا که برجام نتیجه مذاکره و رایزنی با آمریکایی ها بود نه اروپایی ها.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه ترامپ گفته است برای مذاکره با ایران نیاز به میانجی‌گری اروپا به خصوص فرانسه ندارد، ادامه داد: از این رو بعید به نظر می رسد که با اروپایی ها در برجام به جایی رسید، اما باید در چارچوب مقرات بین المللی به خصوص NPT عمل کنیم تا ترامپ نتواند اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند.

وی تاکید کرد: از این رو همچنان بارزسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیت هسته ای ایران ادامه پیدا می کند و از آن طرف انتظار می رود که دولت و وزارت خارجه از ظرفیت های حقوقی مقررات بین المللی برای پیش برد برنامه های هسته ای استفاده کند، این نکته حائزه اهمیت است که اقدامات ایران نباید به سوی ایجاد تقابل برود چرا که فایده ای ندارد.

میرزایی  با بیان اینکه ایران با اقدامات معنا دار می تواند پیام به اروپا دهد تا تغییراتی در برنامه های راهبردی خود ایجاد کند، اظهار داشت: غربی ها راهبرد فشار حداکثری را در پیش گرفتند که ایران با انجام اقداماتی می تواند دراین راهبرد تجدید نظری ایجاد کند و به سمتی برود که تحریم های ظالمانه علیه ایران برداشته شود.

این نماینده مجلس مطرح کرد: امید به اروپا برای نجات برجام هر روز کمرنگ تر می شود، بنابراین باید حساب شده عمل کرد تا مشکلات گذشته در قالب جدید شکل نگیرد.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه نباید اقدامات ایران در راستای لجاجت با کشورهای دیگر باشد، گفت: با خروج آمریکا از برجام بی اعتمادی نسبت به آمریکا و اروپا شکل گرفته است اگر نسبت به رفع این بی اعتمادی اقدامی صورت نگیرد، در برنامه های راهبردی و سیاسی ایران بازنگری صورت می گیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار