کد خبر: ۷۷۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 10 September 2019

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد این کشور آماده است تا مذاکرات متوقف شده هسته ای به آمریکا را از اواخر سپتامبر (تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸) از سربگیرد.

«چو سون خویی» روز سه شنبه در بیانیه ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر کرد افزود: پیونگ یانگ مایل به مذاکره درباره موضوعات “جامع” با ایالات متحده است زمان و مکان این مذاکرات نیز بعدا مشخص خواهد شد.

چو که رسانه های کره جنوبی از او به عنوان یک فرد نزدیک به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نام می برند اظهار کرد معتقدم که طرف آمریکا با پیشنهادی متناسب با منافع کره شمالی و آمریکا و بر اساس روش محاسبه قابل قبول برای پیونگ یانگ، به این مذاکرات پاسخ مثبت خواهد داد.

وی گفت: با این حال اگر طرف آمریکا دوباره سناریوی فرسوده و قدیمی را که هیچ ارتباطی با روش جدید محاسبه در مذاکرات کاری دو کشور ندارد در پیش بگیرد مذاکرات دو کشور به پایان خواهد رسید.

اظهارات معاون وزیر خارجه کره شمالی در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرده بود مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ درباره خلع سلاح اتمی طی روزها یا هفته‌های آینده آغاز شود.

مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی از زمان شکست دیدار «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در هانوی پایتخت ویتنام در ماه فوریه ۲۰۱۹ به بن بست رسیده است در دیدار کیم و ترامپ در مرز مشترک دو کره در خرداد سال جاری نیز قرار شد مذاکرات سطح کاری دو کشور برگزاری شود اما این اقدام نیز تا کنون عملیاتی نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار