مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی در ذخیره خون و پلاسما در پایگاه‌های انتقال خون استان وجود ندارد و آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های برتر در امر ذخیره‌سازی خون و پلاسما است.
کد خبر: ۷۷۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 08 September 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی مجتبی قهرمان رضاییه  اظهار کرد: طرح ملی نذر خون از اول محرم آغاز و تا پایان ماه صفر در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی در خصوص تعداد واحدهای ثابت و سیار فعال خون‌گیری در استان تصریح کرد: چهار واحد ثابت  خون‌گیری در ارومیه، نقده، مهاباد و خوی و چند گروه سیار به صورت مدون در طول 2 ماه محرم و صفر در سراسر استان از مردم استان خونگیری خواهند کرد.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان در امر اهدای خون و پلاسما جزء استان‌های برتر کشور است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی سازمان انتقال خون استان در طول اجرای طرح نذر خون در سال جاری افزایش آمار اهدا کنندگان خون  نسبت به سال گذشته است.

وی در خصوص وضعیت ذخیره خون در آذربایجان غربی یاد آور شد: خوشبختانه هیچ کمبودی در ذخیره خون و پلاسما در پایگاه های انتقال خون استان وجود ندارد و آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های برتر در امر ذخیره‌سازی خون و پلاسما است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار